Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Värdering Saab og9-3 1999

Hybridvisning

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -

    Värdering Saab og9-3 1999

    Hej!

    Behöver sälja min kära Saab då vi flyttat till lägenhet och har en parkeringsplats men två bilar...
    När jag nu skulle ta mej i kragen och lägga ut en annons så började givetvis en styrservoslang att pissa
    Slangen är den som går parallellt med med den som ansluter till servobehållaren och sedan går ned under batteriet.
    Kostar ca 1300kr och med montering ca 3300kr.
    De verkstäder som finns här har antingen semesterstängt eller är fullbokade...

    Övriga fel/brister som jag kommer på:
    Däcken är slitna och kommer att behövas bytas
    Höger strålkastare har en spricka
    Förarlås intryckt och några små repor runt det efter ett inbrottsförsök (centrallåset funkar som vanligt med fjärren)
    Lite rost finns givetvis men inget allvarligt
    ACC läckage så den kyler inte lika bra som tidigare (fyllde på för 3-4år sedan)
    Pixelfel både färddator och ACC

    Kan tillägga att bilen ska besiktigas senast 2021-11-30 och har gått 20731mil.

    Vad kan ett uppskattat värde vara på bilen? och hur mycket tror ni jag förlorar på att sälja den utan att reparera servoslangen
    då den i så fall måste hämtas med släp?


    Bilen ifråga (den svarta randen är bortplockad)
    https://www.garaget.org/?car=13916

    Mvh Johan

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag gissar att den typen av bil endast hittar sin köpare bland ganska unga människor som vill ha en stylad bil som sin förstabil. För en sådan, med lite kunskap, så kan det vara ett bra projekt att byta en servoslang och känna att man gjort ett bra köp.
    Så, kanske, men nu säger jag kanske, att du kan få ut lika eller mer utan att fixa det. Om det är sådär mycket gjort så kan man också lista vad det kostar, och hur lite det är kvar att göra för att få den fin
    Dock, räkna inte med att "vanligt folk" hör av sig, de kommer inte ens titta på en stylad bil.
    För de flesta är det bara en gammal, trasig bil som kommer kosta, inget som helst intresse för sånt.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -
    Tack för svar. Vad kan jag sätta ut för pris som är rimligt? Pratar vi 6000kr eller vad?
    Har ingen möjlighet att plocka isär och sälja delarna vilket förmodligen skulle inbringa mer pengar.

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Det är rätt svårt att säga, men jag hade nog börjat på 10 och kollat intresset. Det går alltid att sänka priset om ingen hör av sig.
    Hade det inte varit så förbaskat långt bort så hade till och med jag tyckt det varit ett kul projekt

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -
    Tack för svar. Då vet jag på ett ungefär. Synd att du bor så långt bort. Du hade fått ett bra pris.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Mycket slö 2,2TiD
    Av alfons34 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2022-04-16, 13:29
  2. Värdering SAAB 9-3 SE Sport (Monte Carlo) 1999
    Av GulaFaran i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2021-05-23, 13:50
  3. Saab 9-5 2,0t 1999
    Av Mysterisk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 23:12
  4. Värdering Saab 9-5 2,0T 1999
    Av Glader9991 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 18:43
  5. Värdering 9-5 2.3t 1999
    Av Herr Gaspedal i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 16:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •