Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Startproblem OG9-5 2,0t BioPower

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Bjuv
    Inlägg
    78

    Startproblem OG9-5 2,0t BioPower

    Hej, idag vägrade min 9-5:a starta. Körde ca 20min och skulle sen starta den igen efter ca. 1,5h. Startmotorn snurrade på fint men den ville inte gå igång. Provade ett par tre gånger men var inte ens nära. Provade att rulla igång den och då kom den efter ett par försök. Det var väldigt varmt ute idag och motorn var fortfarande väldigt varm vid startförsöket. Rullade hemåt och inga problem vid körning i 20min. Kom hem, kollade felkoder men inget registrerat. Provade att stänga av och starta igen, fungerade. Provade även senare efter ett par timmar och fungerade. Är detta första symtom på en fallerande vevaxelgivare. Har aldrig hänt tidigare och har inga andra ryckningar vid körning. Glömde dock titta på varvräknaren för att se om den rörde på sig vid startförsöken. Hade tidigare en annan 9-5:a som spökade vid varm väderlek efter lite körning. Då fick jag byta givare.

    Vad tror ni, är det redan dags att byta givaren efter 12.500mil eller kan det vara något annat?

    Tack
    Mvh Micke
    Senast redigerat av Micke_SAAB9-5 den 2021-07-21 klockan 23:45. Anledning: Löst

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Startproblem OG9-5 2,0t BioPower
    Av chleide i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2018-12-04, 14:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •