Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Foto / Film Kinnekulle Ring 2021-07-03

  1. #41
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Har nu kollat igenom och markerat mina bilder på 99:an som var i bakgrunden. Att komma med på flest bilder under bankörningen är ingen tävling, men just nu tror jag ändå att Schwartz leder med 163 stycken.




    "När 99:an knuffas står racecrew stilla." - Gammalt Kinnekulle-ordspråk.


    Jag ska försöka välja ut några bilder i veckan och redigera dom, men det kan även blir först nästa vecka. Beror på dagsformen.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #42
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 675
    Medlem#
    7660
    Snyggt med fartkänsla trots snigelfarten i depån!
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  3. #43
    STCS Kassör Sportavgasrörs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    148
    Medlem#
    8518
    Många fina bilder och många som fotat, stort tack till alla er! Jag kom med lite här och var, kul med den uppslutningen som var, det var över förväntan!
    Saab 9-5 2.3T -02
    Saab 9-5 Aero -03
    Mer känd som "Turbo CD" på banträffarna http://www.garaget.org/TurboCD

  4. #44
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Kul att bilderna gillas.

    Blev för några månader sedan ifrågasatt/uppläxad av en professionell "personfotograf". I dennes värld var fotografering inte något som var roligt, bara något man gjorde för att tjäna pengar så att räkningarna kunde betalas i slutet av månaden. Anledningen till att detta framkom var för att jag berättade att jag mestadels nuförtiden fotograferar bilar på lite olika Saabträffar. Frågan blev då direkt hur mycket jag tog betalt per bild. Tog några sekunder innan jag förstod frågan och då försökte jag förklara att jag fotograferar på träffar som jag själv deltar på och där ingen tar betalt för något då det är en ideell förening/klubb/träff. Förklarade att jag fotograferar för att jag vill försöka "göra lite nytta" och bidra med det jag kan, även om det kanske bara blir ett halvt strå till stacken, och för att jag gillar att fotografera.

    "Men du måste ju ta betalt för bilderna!" Jag försökte förklara hur alla i klubben ideellt bidrar på sitt sätt genom t.ex racecrew, flaggvaktande, klubbshop, styrelse, administratörer på forum, medlemmar som hjälper varandra på forum och IVL (i verkliga livet). Min förklaring hjälpte inte och jag skulle oavsett vad andra gjorde gratis ändå ta betalt för bilderna jag publicerade. Jag skulle ta betalt enligt svenska fotografers förbunds prislista, punkt! Jag höll inte med och jag håller fortfarande inte med.

    Numera kan jag ju redigera film igen då jag, utan att få betala, fått DDR3-minnen från forum-medlemmen wille61. Minnena passar fint i den begagnade pentium i5-datorn med ett GeForce GT 630 som jag fått av en kompis som, liksom mig, fotograferar för att det är skoj, inte för att det måstes.

    Tack vare alla som råddade körningen på kullen, körde på kullen, wille61 och en glad fotokompis kommer här nu ett gäng önskade bilder och några... till. (Var nära att skriva oönskade här, men det hoppas jag inte att dom är. ) Detta direkt från datorn som består av "ideella delar." Hoppas ägaren till den anonyma orangea 99:an blir nöjd. Om inte annat så var upplevelsen av att se den på banan en fröjd för ögat och den var väl värd vart enda öre det kostade för att få se den visa upp sig på Kinnekulle Ring.


    Samtliga mina bilder i tråden är 1920px breda.
    Högerklicka och välj att visa i nytt fönster, alternativt spara ner till telefon eller annat för att se bilderna i full storlek. (Forumet skalar som är tur ner bilderna automatiskt så de kan visas här utan problem.)














































    Det var det. Imorgon ska jag ta backup på mina bilder och tömma kameran inför helgens nedcabbade CabrioChallenge-äventyr. Blir troligen tagna några bilder på Saabar där med.

    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av mioh den 2021-08-17 klockan 15:25.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Foto/Video Ring Knutstorp 2021
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2021-05-09, 16:57
  2. Försnack Banträff Ring Knutstorp 25/4 2021
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2021-04-23, 18:24
  3. Foto- / Eftersnacktråd Ring Knutstorp 2019-04-28
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2019-05-06, 23:22
  4. STCS Mittsverigebanan. Foto / Film.
    Av NordicDalarna i forum Foto & film
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-09-04, 14:09
  5. Inför Kinnekulle Ring 13/9-09
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •