Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Isbil

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2023
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Isbil

    Hej
    Jag är nybliven Saab ägare då jag har köpt en 9-3 Vector 03 26000 mil som jag har fått för mig skulle kunna bli en bra isbil.
    Men detta kanske är som att svära i kyrkan
    Hittills har jag rivit ur baksäte, ryggstöd bak,reservhjul, bälten bak, det lösa golvet i kofferten,ledramp, och något mer, detta vägde 68kg.
    Vad har ni experter för tips på fler åtgärder för att lätta och/eller få till fler hk? Garage trim?
    Vad skulle behöva göras för att klara fullgas körningar under längre tid?
    Den ska ju så klart inte besiktas så den behöver inte vara "miljövänlig".
    Motorlampan lyser, tidigare ägaren påstod att det var pga Lambdan, men enl honom skulle den gå bättre utan den, är det någon sanning i det?
    Hur kopplar jag lättast ur Abs och antisladd?
    Airbagarna löste sig själv då jag monterade ur bältena bak, då tändes lampan för Airbag, men jag ska nog montera ur dem för säkerhets skull också.
    Senast redigerat av Moderator den 2023-12-12 klockan 18:56. Anledning: §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du använda Marknadsplatsen.

  2. #2
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 937
    Medlem#
    12120
    Bara för att airbaglampan lyser betyder det inte nödvändigtvis att hela airbagsystemet är inaktivt, det betyder bara att systemet hittat något fel.

    Tvivlar däremot stakrt på att en trasig lambda och lysande motorlampa skulle få bilen att gå bättre, snarare sämre.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  3. #3
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051
    Koppla ur en abs-sensor, tex v.fram.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2023
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Ok, tack.
    Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
    Bara för att airbaglampan lyser betyder det inte nödvändigtvis att hela airbagsystemet är inaktivt, det betyder bara att systemet hittat något fel.

    Tvivlar däremot stakrt på att en trasig lambda och lysande motorlampa skulle få bilen att gå bättre, snarare sämre.
    Ok, tack. Då är det alltså läge att montera ur Airbagarna.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2023
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Avlägsna onödiga motordelar

    Hej
    Jag håller på och bygger en isbil, inredningen tar jag ur etc.
    Jag undrar om det finns något under huven jag kan avlägsna utan att det påverkar motorn negativt, snarare positivt är min tanke.
    Bilen ska aldrig besiktigas, så avgaskrav behöver inte uppfyllas.

Liknande ämnen

  1. 9000 2,3T Busbil/Isbil. i MS tankar
    Av ctg_putte i forum Projekt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •