Sidan 4 av 16 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 301

Ämne: Resurrection av min svarta 9-5 Aero '05

  1. #61
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Hur gammal var den när den gick sönder? Den kanske borde åka till Bosch för analys, eftersom det inte alls är ovanligt att just Bosch är bland de populäraste bildelarna att förfalska. Vore det en förfalskning så skulle jag gissa på att problem börjar komma efter storleksordningen ett år precis som på många billiga pirat-givare.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #62
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Om du menar mig @Långmilare så skrev jag vad som köptes vid 16000 mil eller så, och köptes specifikt hos känd svensk ÅF pga risken med piratkopior på t ex Ebay eller Amazon, som jag är väl medveten om, därför skrev jag som jag skrev. Den som satt på bilen sedan start var också en Bosch, fast hade ett litet annat utförande med mindre utstick. Bilen gick direkt mycket bättre efter bytet och det har fortsatt så. Mycket lurigt fel.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  3. #63
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Citat Ursprungligen postat av MultiMan Visa inlägg
    Ja, rosten i nedre delen av dörrarna. Listerna bör tas bort och rensas från smuts, samt olja underkanten och gärna in i dörren också. Plastkofot typ från Biltema underlättar mycket.
    Jag funderade på hur man frå bort plastlisten, rä den bara att bända bort alltså ?

    Vad för olja använder du, kokt ? rå ?

    Det ser inte ut som att du smörjer dörrgångjärnen särskilt ofta? Jag gör det minst en gång i månaden. Har fått hjälpa flera andra Saab-ägare med tröga dörrar pga rost i gångjärnen. Likadant med låsen. Bättre att förebygga.
    Nu har ju bilen stått i ca 2 år så nu är dörrarna tröga, har faktiskt smort efter det där men det är svårt att hitta nåt som både tränger in och smörjer.


    Hatar att tvätta bilar, så bortse från smuts. Enda jag är intresserad är sådant som hindrar att bilen rostar upp eller drabbas av driftstörningar. Bl a därför motortvättar jag aldrig utom vid oljeläckage eller liknande. Jo, alltid en ren och fin kupé eftersom det är där man vistas.
    Jag är inte så förtjust i att tvätta heller, men min plan var att dränka in de där delarna med "smedens" och sen måla på, det är ju en nackdel med linolja, man målar helst inte ovanpå.

    - - - Uppdaterad - - -

    Min vevaxelgivare på denna är f.ö bytt nån gång för den gamla hänger kvar, oklart till vad dock..

    Var ju inte helt gratis nya i sverige heller såg jag. ..Pirat från tyskland var billiga dock, 125:-
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  4. #64
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Listen sitter fast runt kanten på insidan, och sedan 6-7 clips på undersidan (framdörr). För in lämpligt plastverktyg från utsidan, känn efter var clipsen sitter och bänd neråt så nära som möjligt. När alla är lösa så häktar du av listen från insidan. Mina lister var helt fyllda med lera och dräneringen fungerade därför inte alls när jag fick bilen. Rejäl grogrund för rost.

    Jag använder spray som sprutar på tunt, tränger in men stelnar till fett. Kör fortfarande Würths blå HHS Fluid. Inte hittat något bättre, men alla liknande sprayer lär fungera ok.

    Alltid rå linolja eftersom inträngningen är helt överlägsen. När bilen väl är behandlad några gånger kan man byta till kokt som torkare mycket fortare om man tycker det blir kladdigt för länge, men jag kör 100% rå alltid.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  5. #65
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Får väl köpa en flaska rå linolja, såg att bygghandlarna verkar ha det så.

    Idag när jags tädade hittade jag f.ö min sats med "storbits" (1/2" fäste) som jag letat efter hela semestern.

    Så nu kan jag ge mej på växellänkaget, efterdragning av toppen och ev byte av vevaxelgivare.

    ..fast det känns som termostat och värmeväxlarbyte med påföljande kylarvätskebyte är mest akut.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  6. #66
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
    Min vevaxelgivare på denna är f.ö bytt nån gång för den gamla hänger kvar, oklart till vad dock..

    Var ju inte helt gratis nya i sverige heller såg jag. ..Pirat från tyskland var billiga dock, 125:-
    Undvik de där billiga vevaxelgivarna - man får vad man betalar för. Ofta de börjar trassla in om ett år.

    Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
    Får väl köpa en flaska rå linolja, såg att bygghandlarna verkar ha det så.
    Annars kan man köpa rå linolja i mataffärn... Somliga "råa" linoljor i bygghandeln visar sig vid nogrannt studerande av innehållsförteckningen ändå vara delvis kokta.

    Om tändkassetten, ja, provbyt och se om felet flyttar sig om inte annat för att utesluta tändkassetten. Annars riskerar man undra om ens åtgärder åtgärdat felet eller det bara är slump att det inte dyker upp längre.
    Senast redigerat av Långmilare den 2021-08-20 klockan 01:09.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  7. #67
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Jo, jag lär inte köpa den billigaste givaren, men ett märke som bosch elelr NGK borde väl vara ok tycker man ?

    ..Eller så snor jag givaren från silversaaben, fast det är ju inte så kul att behöva göra jobbet en extra gång.

    Men att skifta kasetterna mellan aerosarna kan man ju i alla fall göra, för på den andra har jag aldrig märkt några sådana där problem. (då får ju denna bilen tillbaka "sin" kasett dessutom hehe)

    Hmm, vad säljs den råa linoljan som ? nån slags hälsokost eller nåt ?
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  8. #68
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 117
    Medlem#
    8758
    Här: https://www.coop.se/handla/varor/kry...-7330137039363

    Den är bra i matlagning, används som bas i vegetabiliska Omega3-tillskott - men som Omega3-tillskott har den problemet att olika mäniskor kan tillgodogöra sig den olika bra, effektiviteten på dess Omega3 anses vara mellan 3-20% jämfört med samma mängd Omega3 från fisk-produkter.

    Så den är nyttig både för bilen och kroppen.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #69
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    273
    Medlem#
    9929
    Jag köpte en härifrån som jag inte hunnit testa ännu: https://shop.gunnarshog.se/Produkter/Ra_linolja

    Fkdm så har jag lyckats få ned plastlisterna i nederkant på dörrarna genom att bara använda händerna och greppa på var sin sida om där clipsen håller och dra nedåt bit för bit(kan ju haft tur iofs).
    Saab 9-5 Aero 02, SAAB 9-5 Aero 04, SAAB 9-5 2.3t 05, TECH II

  10. #70
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Gunnarshög är bra med vettiga priser på både varor och frakter. Hög kvalitet och kul sortiment för matlagningen. Köpte bl a deras rapsolja med ramslök, tumme upp för den!

    Köpt all lin- och rapsolja från Gunnarshög senaste 5 åren iaf.

    Linoljan är lika bra för trä, så huset får sig en omgång ibland också. Allra bästa är att man inte behöver bry sig om spill, då det är helt naturvänligt.

    Edit: Allmänt tips är att inte dra ut för länge med behandlingen då torktiden är riktigt lång vintertid eller vid kyla, kan ta månader. Det skyddar fortfarande om man inte tvättar bort det, men avfettning löser upp den om oljan inte hunnit torka/oxidera, sedan sitter den som berget oavsett. Bästa är att behandla mitt i sommaren. Jag sprutade hela underredet och balkarna i år när det var 30C, tog under en vecka till det torkat i stort sett överallt (utom i dörrar och balkar då). Gick åt ca 3 liter. Men, tvättar ni inte ofta och det kvittar med lite fuktig olja kan man göra det närsomhelst.

    3 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av MultiMan den 2021-08-20 klockan 10:25.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  11. #71
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Får se var jag köper linolja, det var ju lite väl hög frakt från gunnarshög o man bara ska ha en flaska dock.

    Idag var jag ute i lillgaraget (mest använt som förråd) och letade efter penslar, och då hittade jag märkligt nog mina försvunna backsensorer!

    Så nu är jag lite sugen på att gå ut och felsöka backvarnaren igen..

    Tyvärr verkar jag ha blivit magsjuk eller nåt, men det är ju nära in till muggen så.. :/
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  12. #72
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Idag har ju min mage krånglat, men jag tänkte att om jag bara är utanför kan jag springa in när det "skiter sej" så att säga ..sagt och gjort.

    Min ide från början var att jag skulle fixa stenskott på den andra Aeron och byta tändkasetter mellan bilarna, så blev det inte.

    Jag började fixa lite rost men av nån anledning fick jag för mej att ta tag i backvarnaren på denna, jag har ju letat efter styrboxen innan utan att hitta den, men det visade sej ju vara för att jag inte förstod var den sitter, efter att ha hittat en illustrerande bild så var det ju enkelt gjort att fälla baksätet, lyfta bort bagagerumsgolvet och sen plocka bort de tre plastnitarna och fälla undan golvmattan, och där sitter den ju.



    Hmm, i en liten pöl med vatten minsan.. plockar loss den och konstaterar att alla kontakterna ser fina ut, tar isär den och ser att den är fin invändigt också, hmm, det är nog inte här felet ligger.

    Då börjar jag slåss mot plasten baktill på bilen, det går sådär, jag vet inte riktigt hur man SKA göra, men de två mittre skruvarna går inte att komma åt, troligen pga dragkroken ?

    Slutar med att jag bänder ut så mycket jag kan, och fiskar upp kabelhärvan iaf.. mycket tejp var det, och kontakterna ser ut såhär..



    Kuuul..

    Sätter igång och försöker göra rent med oxideclean och små borstar.. går sådär, ett stift är helt avoxiderat, ett annat på god väg..



    SUCK..

    Eftersom det är noll kontakt (bilen rapporterar att den saknar kontakt med samtliga givare) så bestämmer jag mej för att mäta upp kablaget mellan boxen och där bak.. (Att mäta är att veta!) den mätningen ger ett märkligt resultat, några kablar är ok, två är helt av, och två har en ganska hög resistans, 8 ohm resp 20k ohm..

    Börjar riva i all tejp, anar ju lite oråd när nån annan varit och tejpat innan..



    Det är alltså TVÅ skarvar på varje kabel, gjort med vidriga klämkabelskor och klämskarvstycken, och fel färger på skarvkablarna dessutom.. suuck.

    Eftersom nu BÅDA ändarna av kontakten är trasig så bestämmer jag mej för att skippa den helt, tänkte först lödskarva men vill inte riktigt, man vill gärna ha nån kontaktering.

    Letar lite i lådorna och hittar inget lämpligt 6poligt, det får bli vanliga spadkontakter med silikonhylsa och rullkrimpanslutning.

    Det tar ett jäkla tag för det är ju en del pill, och SAMTLIGA kablar man skalar är helt oxiderade innanför plasten, så man måste manuellt skrapa rent kardelerna med kniv, suuck.



    Men tillslut så är det klart, jag ohmmäter givetvis alla färdigkontakterade kablar på "bilsidan" mot boxen med, det är fin kontakt.



    Allt anslutet och jag startar upp tech2'an, nollar felkoder och testar igen..

    Men vad fan, nu får jag EN felkod, vänstre mittre har ingen kontakt..



    knölar fram den och kopplar loss den, ersätter den med en av de beggade jag köpte för >5 år sen, nollar och kollar igen, wee, nu finns det kontakt med alla givare! SID tjuter som fan också istället för att säga "parkeringshjälp ur funktion" (eller vad den nu brukar säga), men när jag kollar värden med tech2 så ser jag att högre yttre säger 255cm hela tiden oavsett om det är nåt bakom eller ej..

    Fan också, krånglar loss den med och ansluter en av de beggade givarna.. nu då ? ..NEEEJ.. funkar fortfarande inte.

    Hmm tänker jag och byter plats på vänstre mittre och högre yttre (dom hänger ju löst i kablarna) och felet flyttar sej.

    Okeej, en av de givarna jag köpte är alltså OCKSÅ trasig.

    Tar en ny (beg) ur påsen och ansluter, och nu ÄNTLIGEN..



    Nu fyller jag silikonhöljena på spadkontakterna med vaselin, helt otroligt smidigt med vaselin på sprayburk med "rör", man bara sticker in det innanför höljet och håller för i andra änden, och sprutar på tills det är fullt..



    Där är två gjorda.. gör resten också och sen klassik eltejp på allt för ett mer fysiskt skydd.



    Sen trycker jag fast plasten igen, blir sådär snyggt med de gamla sensorerna på två positioner..



    Hade alla fyra funkat hade jag nog bytt alla till samma typ, men nu orkar jag inte, det får vara som det är, får jag tag i en till kanske jag byter nån gång.

    Lite överblivet skräp iaf..




    ÄNTLIGEN fungerande backvarnare, denna har varit sönder i många år nu, och även om jag inte BEHÖVER den så stör det när saker inte funkar.

    PUST.



    ..Tyvärr har jag fortfarande denna gäckande felkod som jag inte fattar, den ska tydligen inte finnas på 9-5 alls..


    Bifogade bilder Bifogade bilder

    4 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  13. #73
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Idag tänkte jag polera lysena, jag fick ju villkorstvåa på det, och dom var ganska fula också.. fixade dessa för flera år sen och då var dom ännu väårre, men tiden går ju.

    Såhär såg dom ut innan.




    Förra gången var jag nog mer seriös, denna gången körde jag bara 240 -> 600 -> 1200 ->2000 och sen polerpasta

    Allt våtslipat för hand, sen avslutade jag med nån UV-skyddande försegling.

    Jag skyddar lacken med eltejp, förr använde jag maskeringstejp, dålig ide när man våtslipar, den är ett helvete att få loss våt.

    Blev väl ok. Inte perfekt men det får duga, ska dte bli riktigt bra ska man ju polera med maskin, dessutom ta mycket djupare med det grova pappret, och jag vill ha lite plast kvar.




    En störande sak är att högerlyset hade flera fläckar som verkar vara på insidan, en "droppe" precis framför halvljusets lins som var svårfotad, och så detta..



    Mycket störande, undrar om det läckt in underifrån ?

    Och apropå läcka in, varför sitter inte högerblinkersen på på bilden ovan ? ..jo för att..



    ..Den ahde en massa vatten i sej, hällde ut en skvätt men det där fick jag inte bort, den får ligga inne och torka. :/

    - - - Uppdaterad - - -

    Har bockat av en massa saker i första inlägget nu, hade missat några.

    ..Jag var även ute och monterade loss "backspegeljoysticken", tog isär och gjordem rent, nu funkar allt utom upp7ner på väsntra spegeln, alltså sitter felet i själva spegeln.

    (Innan funkade inte upp/ner på nån av speglarna, och backnedvinklingen strejkade också.)

    Så nästan fixat, ska väl riva spegeln nån dag och även försöka fixa poten (igen) så jag slipper den felkoden.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  14. #74
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Finns bra plasttejp till detta.

    1 användare gillar detta inlägg


    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  15. #75
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Att skydda med ? Tycker eltejpen funakr bra med
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  16. #76
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    jag köper dyr maskeringstejp, den funkar lika bra att ta bort blöt som torr.

    men eltejp tål slippaper bättre tror jag nog, så det är nog ett mycket bra alternativ

  17. #77
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Mina sidoljus var spräckta i limningen, så bland det första jag gjorde efter jag köpt bilen var att plocka in dem, torka ur, bända isär där det släppt och sedan dra klar silikon runt hela lyktorna. Fortfarande tätt 5-6 år senare. Förra året fick jag göra samma på de små sidoblinkerserna som hade spruckit i skarven de också.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

  18. #78
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Var tvungen att montera blinkersen idag trots att det var lite fukt kvar, skulle nämligen köra med bilen.

    Jag har ju bytt ett gäng blinkers på denna bilen, lite osäker men jag tror det är den fjärde på högersidan och den tredje på vänstersidan, dom spricker och så lossnar glaset eller så blir dom så sprickiga att dom ser extremt fula ut. ..Dum konstruktion.


    Iaf, idag körde jag bilen en krotare sträcka, ca en mil, parkerade, var borta i ca 40min och körde sen hem.

    När jag skulle starta bilen var den segstartad (vilket den ALDRIG brukar vara), tog kanske 2-3s, precis när jag la ögonen på varvräknaren för att se om den rörde sej så startade bilen..

    Sen "tappade" den två gånger på hemvägen.. börjar nästan bli orolig att köra till jobbet i morgon.

    Ska se om jag hinner byta tändkasett senare idag, men annars är ju både dessa felen sådana att det pekar på vevaxelgivaren..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  19. #79
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 920
    Medlem#
    12120
    Nu har jag skiftat tändkasetter mellan denna och den andra aeron så får vi se om felet flyttar sej.

    Kollade med ficklampa idag och givaren sitter ju inte så bra till som jag mindes det går det att få loss utan att plocka avgassystemet ? det verkar så i WIS iaf..

    Kasetten som satt i var en 3.7D och den som jag satte i är en 3.7B
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  20. #80
    Helt original MultiMans avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Kramfors
    Inlägg
    642
    Jag hade bilen på lyft när jag bytte givaren. Behövde inte lossa avgassystemet då iaf. Tog ändå minst två timmar pga att jag ville ha kabeldragningen perfekt. Dessutom fixade jag till ett av turbofästena som någon meckat med och struntat i att fästa ordentligt.

    Jag hade hellre limmat med silikon än bytt 7 stycken. Mina har inte fått fler sprickor på 6 år men vaxar alltid dem när jag vaxar bilen en gång om året. Nu i år så tog jag på samma UV-lack som till lyktorna, borde förbättra livslängden ytterligare.
    SAAB 9-5 2.0t 2002 - BMW K100RS Motorsport 1986 - 9-5 2.0t 2002 Vector (skrotas)

Liknande ämnen

  1. Svar: 349
    Senaste inlägg: 2023-02-25, 16:04
  2. Den svarta 9-3:an Aero
    Av Niklas123 i forum Projekt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-08-12, 17:19
  3. Svarta fälgar på Röd 9000 Aero?
    Av BjörnR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •