Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dräneringshål saab 9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141

    Dräneringshål saab 9-3

    Hej! Tidigare i år ungefär den 28 februari, lyckades jag med bedriften att köra in i en lokalbuss som kom i 70 på huvudled. Klarade mig som tur var utan skador men det gjorde då givetvis inte bilen. Bilen bärgades till björkmansbil i västerås som är auktoriserad saabhandlare med skadeverkstad. Efter ca 2.5 månad så fick jag tillbaka bilen. Den såg riktigt bra ut förutom att de hade lyckats tvätta bort mitt saabmärke på bakluckan och den hyffsat griniga verkstadschefen vägrade bjuda på ett nytt märke som kostar hela 160kr. Sedan gick det väl någon månad, därefter började jag upptäcka fukt innanför höger strålkastare vilken de inte bytte. Sedan för några veckor sedan var hela strålkasten immig. Åkte därför till saab och klagade på att det är fukt innanför. Chefen för skadeverkstaden lommade ut och kikade och hävdade att det där inte berodde på krocken. jag tänkte är han dum i huvet!!! För på bilderna jag tog så hade hela det partiet flyttat sig, blinkern satt 2cm utanför skärmen. Han sade dock att de kunde göra ett dräneringshål som det enligt honom finns en mall till för just saab 9-3.

    Så mina frågor är:
    1. Eftersom jag inte hade någon fukt innan krocken, och när de säger att de kan laga bilen innebär inte det till ursprungligt skick? Alltså borde de byta strålkasten. Jag menar jag hade ingen fukt innan och definitivt inget hål!!!

    2. Finns det någon "mall" på dräneringshål eller yrade han i nattmössan?

    Ja så här ser en saab 9-3 ut efter krock med buss:
    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/5715DSC00140.JPG

    Tack på förhand.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 953
    Förmodar att dom satte dit en ny strålkastare??

    Den har du 2 års garantil på!!

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Tråkigt att de inte är mer tillmätesgående. Tyvärr vet jag inget om ett dräneringshål.

    Men däremot tycker jag att du ska prata med dem igen och säger de fortfarande samma sak. Tycker jag att du ska kontakta allmänna reklamationsnämnden. För bilen är ju uppenbarligen inte i ursprungligt skick. Du kan ju även kontakta ditt försäkringsbolag. De borde väl ha en del att säga om saken, eftersom de fått betala "kalaset".

    Lycka till! och se upp för bussarna

    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141
    Ja alltså den ena lyktan är ny, men det är inte den som har imma innanför sig.. Och om ni tittat på bilden borde ni hålla med om att även den högra lampan borde ha fått sig en smäll och det behövs väl inte mycket för att en lampa skall börja "läcka" lite? Jo skall nog ringa försäkringsbolaget... dock så bytte jag försäkringsbolag efter att de höjde min årspremie med typ 3000kr! Iofs till saabförsäkringar som igrunden hör till IF.


    Mvh
    Martin somm numera ser upp för bussar!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Lyktan borde ha fått en smäll, men säkert så såg den hel ut. Så därför bytte de den inte. Vilket jag också tycker att de borde gjort, för det ser ju inte ut som att något i fronten satt kvar där det borde.

    Men det borde inte vara några problem att du bytte försäkringsbolag. För ditt nya tar kontakt med det gamla och löser det, om det skulle behöva fixas något i efterhand.

    Så kontakta försäkringsbolaget och låt dem lösa allt.

    Bra att du aktar dig för bussarna, men glöm inte bort alla andra fordon i trafiken.......

    Lycka till!

    Mvh
    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

Liknande ämnen

  1. Dräneringshål eller inte NG9-3 cab under cablisten b-skärm
    Av gucpm i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 14:06
  2. Rensa dräneringshål
    Av Fenix i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 12:04
  3. Dräneringshål eller vad är det?
    Av a_manhood i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •