Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: De svenska Saabklubbarna informerar

  1. #1
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    De svenska Saabklubbarna informerar

    Lördagen 3 juli ordnar de tre Saabklubbarna Saab Turbo Club of Sweden, Svenska Saabklubben och Club Sonett Sweden ett gemensamt event på motorstadion Kinnekulle Ring.
    Under dagen kommer det att ges möjlighet att köra din Saab på en av Sveriges absolut finaste racingbanor, umgås med likasinnade samt delta i diverse andra aktiviteter runt banan.
    Det blir inga särskilda arrangemang vid Saab Car Museum i Trollhättan men museet kommer att vara öppet både lördag och söndag - dock med begränsat besökarantal.
    På Kinnekulle Ring har vi tillgång till både inre och yttre depå där vi kommer att dela upp deltagarna enligt följande.

    Utställning/försäljning
    I yttre depån kommer du att kunna ställa ut din absolut finaste Saab eller kanske rentav ett par av dem.
    Om du är intresserad av att köpa eller sälja reservdelar, entusiastprylar och annat trevligt blir det bakluckeloppis.
    Bankörning
    För dig som primärt kommer för att få köra din Saab på bana. Dessa bilar kommer att fylla upp den inre depån i första hand.
    Gemensamt för dessa båda aktiviteter är naturligtvis en önskan om att få träffa likasinnade och ha en fantastisk dag kring det gemensamma intresset för Saab.



    Hur gör du?
    Någon förhandsanmälan behövs inte – området är stort.
    När du kommer till banan följer du både skyltning och parkeringsvakterna så kommer du att bli visad i rätt riktning.
    Den som varit på någon av Saab Turbo Club of Swedens banträffar vet hur upplägget för körning fungerar. Reglerna i korthet finns på https://www.saabturboclub.com/regler...ch-bankorning/ men de kommer även att informeras om innan banan öppnas.
    Alla som deltar på våra träffar ska även ha läst och signerat säkerhetsblanketten https://www.saabturboclub.com/bantraffar/ och ha den redo vid infart till området.
    Genom att signera den tar man även ansvar för att de man tar med sig till träffen har läst den Covid19-specifika bilaga som även den finns på https://www.saabturboclub.com/bantraffar/. De som deltar gör det på eget ansvar och vi vill att alla visar sunt förnuft och respekterar de situationer där man kan behöva hålla avstånd.
    För att få köra på banan måste du visa upp bevis på medlemskap i Saab Turbo Club of Sweden, Svenska Saabklubben eller Club Sonett Sweden.

    Uppmaning
    För att kunna hålla banan aktiv hela dagen kommer vi att behöva rekrytera flaggvakter. Detta är oftast på de absolut mest attraktiva fotografposterna och vill man se maximalt av banan är detta absolut en trevlig syssla en liten stund av dagen.
    Vill du som medlem i Club Sonett Sweden föranmäla intresse att ställa upp som funktionär under dagen, kontakta då Hans Eklund så ser han till att samordna detta i möjligaste mån. Frågan kommer även att ställas på plats tills manskapet är fulltaligt.

    Väl mött på motorstadion Kinnekulle Ring den 3 juli 2021!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  2. #2
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    finns det några gällande tider alt ett schema för dagen?

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Kul! Är det några restriktioner (mer än dom allmänna) för besökare som vill koma och titta?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844
    Om man vill komma och ställa ut och ha bakluckeloppis, kommer det kosta nånting?
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Kul att våra systerklubbar kan vara med. Aldrig fel med lite tvåtakt och V4 inblandat i turbosången. Ju mer vi ä' tillsammans, ju gladare vi bli.

    3 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Är det någon här som vet om Svenska Saabklubbens medlemmar har informerats om denna träff?

    Anledningen till frågan är att förra gången (eller gången innan dess?) de bjöds in till Kinnekulle Ring av oss så missade Svenska Saabklubben att informera sina medlemmar om jag minns rätt. Kom väl bara en därifrån, som sett infon på någon av våra sidor?

    Jag kan se att Sonettklubben har info om träffen på sin hemsida. Vi STCS:are har fått mail, vi kan läsa om det på vår hemsida och här på forumet. På Svenska Saabklubbens hemsida och forum hittar jag ingenting om träffen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Du kan ha rätt.
    Jag är medlem där också och har inte fått någon specifik information om detta.
    Besöker inte det forumet så ofta, men jag kan inte se att det finns något under "Träffar & andra aktiviteter" i alla fall...
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #8
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    SSKs Trollhättesektion har skickat ut en mailinbjudan i alla fall, den har jag fått.

    Men håller med om att uppslutningen sist gång från SSKs sida var svag.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    -
    Inlägg
    145
    Medlem#
    -
    Hej,

    Jag har heller inte fått någon info angående detta från SvenskaSaabKlubben.
    Inte heller ngt mejl från Trollhättesektionen. Jag kanske inte har prenumererat..?

    Hur som helst så gjorde jag ett inlägg på SSK's forum om denna träff.
    Tänkte nog jag skulle ta och besöka den också

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #10
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    finns det några gällande tider alt ett schema för dagen?
    Jag citerar mig själv.

    finns det nån nån som har en aning om hur dagen kommer läggas upp?

    känns rätt skralt på informationsplanet rent allmänt

  11. #11
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Om inte annan information anges kan man väl anta att standardproceduren gäller.
    Incheck 08-09.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Den som varit på någon av Saab Turbo Club of Swedens banträffar vet hur upplägget för körning fungerar. Reglerna i korthet finns på https://www.saabturboclub.com/regler...ch-bankorning/ men de kommer även att informeras om innan banan öppnas.
    Det är väl bankörningen som är "det enda" som behöver ett tidsschema, så resten är väl upp till var och en. (Utställning, loppis m.m)
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  12. #12
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Är det incheckning 08-09 för alla som ska in på området för tex loppis eller kan man komma närsom?

    Jag tycker det är onödigt luddigt på alla håll och kanter. "den som vet den vet"

  13. #13
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Inre depån = Fordon som kommer att köra på banan. (sannolikt incheck 08-09)
    Yttre depån = Utställning och bakluckeloppis. (Kom när du vill, med risk för att inte få plats?)

    Såå luddigt är det väl inte..?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  14. #14
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Luddigt är fel ord egentligen.

    utan någon information kring tider alls (hittar inget kring vad som gäller vid vanliga bankörningar heller för den som inte vet) så är det ju inte luddigt, det är bara avsaknad av information.

  15. #15
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    (hittar inget kring vad som gäller vid vanliga bankörningar heller för den som inte vet)
    Jag tror att du får läsa igen....

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Den som varit på någon av Saab Turbo Club of Swedens banträffar vet hur upplägget för körning fungerar. Reglerna i korthet finns på https://www.saabturboclub.com/regler...ch-bankorning/ men de kommer även att informeras om innan banan öppnas.

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  16. #16
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Det var info kring Tider jag efterfrågade. det finns ingen sådan i länken..

  17. #17
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Det finns lite info på hemsidan, Banträffar – STCS Hemsida (saabturboclub.com)

    Insläpp mellan 08:00 och 09:00 är väl det viktigaste om man har tänkt köra på banan med sin bil.

    För att göra det MÅSTE man vara medlem i någon av de arrangerande saab-klubbarna.

    Ha det gött, Sven

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  18. #18
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Det var info kring Tider jag efterfrågade. det finns ingen sådan i länken..
    Sorry Mattias, det var självklart för mig men inser att det inte är det för andra...

    1.jpg

    // Andreas

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  19. #19
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Då vi hoppas att intresset för träffen blir stort, kommer vi att köra samma tidsprogram som Ring Knutstorp.
    Det vill säga familje- och bankörning varvat med varandra under hela dagen.

    Insläpp mellan 8-9 för alla som vill delta med sin bil under körmomenten under dagen.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #20
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Knåpat ihop en liten inspirationsvideo.

    The Fellowship of Kinnekulle Ring - 2021
    https://youtu.be/yPuPyobhbVk


    10 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Svenska bil Gbg
    Av tommy_80 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 16:58
  2. Svenska turbotillverkare?
    Av Göranson i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 01:11
  3. SVENSKA BIL I GÖTEBORG !
    Av mrviggen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 22:44
  4. Svenska Bil...
    Av Tko i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 20:38
  5. Ny Info på Styrelsen informerar !
    Av Sonesson i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 13:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •