Resultat 1 till 20 av 104

Ämne: Saaben degraderad till andrabil - det blev en Enyaq

Trådad visning

  1. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2020
    Inlägg
    120
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Får man fråga vad det var för optioner du inte ville ha?

    Själv har jag några tekniska hjälpmedel som jag uppfattar som nerköp:

    Automatiskt avbländande backspegel (manuellt avbländande kan också användas för att slippa se irriterande bakomliggande)

    Troligen adaptiv farthållare (fast om man kan koppla ur den adaptiva funktionen är det väl Ok)

    Torkarautomatik om den ersätter intervalltorkare som på og9-5 (verkar vara bilberoende om det är en fördel eller nackdel)
    Själv tycker jag en bra lane-assist med adaptive cruise är helt kanon. Hade det i min förra bil, och blev inte heller besviken på Enyaq nu när jag kört den en månad. En bil som inte håller koll och "sköter sig" i några sekunder medans du tröstar lillkillen, kollar upp en adress osv. känns numera farlig.
    En sak jag tycker mindre bra om är att man inte ser batteri% i förardisplayen, att den låser centrallåset så snabbt man börjar köra, att man inte kan se däcktrycket.. en del sånna småsaker som man irriterar sig över, men säkert kan vänja sig vid/jobba sig runt.

    - - - Uppdaterad - - -

    Glömde röststyrningen som är komiskt dålig. Skillnaden mot när man går över till Android auto är enorm. VW kan inte mjukvara.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. og 900 Turbo -85. Trimma? Något att satsa på som andrabil?
    Av Ola i norr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •