Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Värdering SAAB 9-3 SE Sport (Monte Carlo) 1999

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Värdering SAAB 9-3 SE Sport (Monte Carlo) 1999

    Hej,

    jag har en SAAB 9-3 SE Sport (Monte Carlo) 1999, har haft den sedan 2002 men nu har det blivit dags att köpa en ny bil så undrar om ni har några idéer vad den kan vara värd.

    Den är i väldigt bra skick (förutom nedan listade fel) och går väldigt bra. Den gick igenom besiktning i höstas utan problem mer än en kommentar att handbromsen nog behövde spännas. Har endast gått ca 17 000 mil.

    Mer info om den kan finnas här, vad jag kan se så är det samma modell som den som jag har:
    https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2873183

    Kända fel som jag kan komma på, där de två första verkar vara vanligt förekommande fel som jag hittat efter lite googlande:
    - Troligt att topplockspackning behöver bytas
    - Kupefläkt trasig
    - Trasig kylarslang (se bild, den som skruvmejseln pekar på, på undersidan verkar det vara ett hål)
    - Gasfjädrar baklucka behöver bytas
    - Dimljusglas fram vänster trasigt
    - Litet rostangrepp vid bakre vänster hjulhus
    - Någon liten repa/buckla

    Just nu är bilen avställd pga av den trasiga kylarslangen, vilket iofs är "enkelt" att fixa, men tillsammans med övriga fel så vill jag personligen inte lägga mer pengar på den och kan inte fixa den själv, men för någon som är duktig på att mecka så borde inte ovan vara några större problem att fixa.

    Har även SAAB orginal lättmetalfälgar till dubbdäcken.

    GulaFaran1.jpg
    GulaFaran2.jpg
    Vinterdäck.jpg
    Kylarslang.jpg

  2. #2
    Liknande fråga -> Värdering 9-3 Monte carlo

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Hej,

    och tack för svar. Ja, jag såg den tråden också så undrade samma sak, alltså om det skulle gå att få mer för den än vad en "gammal ~20 årig vanlig SAAB skulle gå för".

    I den tråden skriver Pathey "Givetvis vill jag få ut som mycket som jag kan för bilen, men samtidigt önskar jag att nån som verkligen brinner för gamla Saabar ska få ta hand om den.". Precis så känner jag också, det är ju verkligen en speciell färg/modell. Men om jag bara får "nån tusenlapp" för den så kanske jag tar tag i och fixar kylarslangen och kör med den över sommaren iaf eftersom den nya bilen kommer först i augusti/september, sen får vi se vad jag gör med den. Kanske ändå måste fixa kylarslangen för kunna flytta den från garaget och även att kunna sälja den (?) iom att den endast går att köra en väldigt kort sträcka utan kylarvätskan.

Liknande ämnen

  1. Värdering OG9-3 Monte Carlo
    Av Pathey i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2020-02-11, 22:41
  2. Saab og9-3 Monte Carlo
    Av Gulingen i forum Projekt
    Svar: 180
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 21:38
  3. Saab 9-3 Monte carlo
    Av Jens.L i forum Projekt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 15:50
  4. Fråga om fabrikatsbeteckning på Monte Carlo/ 9-3 sport?
    Av anntho i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 11:44
  5. Nich's Saab 9-3 Monte Carlo
    Av nichicki i forum Projekt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 16:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •