Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bakre fenderkanter för Saab 9-5 runt Jönköping

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Bakre fenderkanter för Saab 9-5 runt Jönköping

    Hej alla,

    vet någon en trovärdig plats att förvärva några friska skärmkanter i jönköpingsområdet?

    De bakre fenderkanterna på min 2001 9-5 Kombi är ganska rostiga, så jag letar efter några färska fenderkanter som jag kan använda för att svetsa in ny metall i.

    All hjälp är stor

  2. #2
    Köp direkt från Orio/saab, kostar inte alls mycket
    Senast redigerat av Moderator den 2021-05-17 klockan 20:18. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Det enda jag kan hitta online är hela bakpanelen. Det verkar som slöseri med pengar att köpa hela panelen, bara för att använda skärmkanterna

  4. #4
    tro mig du kommer vilja använda hela hundbenet det finns mer rost än du tror. Du kan köpa de hos din lokala saab ÅF, maptun eller speedparts sök bara på artikelnr.

    Billigare än detta kommer du inte undan med och ekonomiplåt om du ens hittar kommer kosta mer + pressa själv etc...
    Senast redigerat av Moderator den 2021-05-18 klockan 07:52. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Ja okej.
    Har hittat både höger och vänster panel för 2700 SEK på orio. De verkade vara billigare där än på speedparts och maptun.

    Kan det vara möjligt att hitta några skrotade saabs vid en skrapa där man kan tillåta att skära lite färsk metall där? Om inte alla bilar där är ruttna...

Liknande ämnen

  1. Lackerare i Jönköping
    Av håna i forum Region Syd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 09:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •