Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Del av kretskort 9000 - vilket kretskort??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    11
    Medlem#
    78493

    Del av kretskort 9000 - vilket kretskort??

    Hej, jag bytte ut instrumentklustret och efteråt hittade jag denna på golvet vid förarplatsen. Den är avbruten till vänster i bilden. Bytte instrumenten därför att jag inte på annat sätt lyckats få impuls till kylfläkten att starta. Bytet hjälpte inte, fläkten går inte och värmen går bara för öppna spjäll. Någon saab-sherlock som kan lösa gåtan? varifrån kommer biten på bilden? -och kan det ha med fläktstyrningen att göra? alla förslag mottas med största tacksamhet. Hälsningar Bengan
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Jag tycker det ser ut som kupétemperatursensorn innanför det lilla hålet med fläkt i panelen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jo, saabengan, när du nu efter 12år som medlem på forumet skrivit ditt första inlägg vill vi gärna veta hur det gick med ditt problem.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    11
    Medlem#
    78493

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Jag tycker det ser ut som kupétemperatursensorn innanför det lilla hålet med fläkt i panelen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jo, saabengan, när du nu efter 12år som medlem på forumet skrivit ditt första inlägg vill vi gärna veta hur det gick med ditt problem.
    hallo, Mr O! Det första var säkert rätt och väldigt nyttigt. Det andra var inte alls roligt. inte ett dugg

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av saabengan Visa inlägg
    hallo, Mr O! Det första var säkert rätt och väldigt nyttigt. Det andra var inte alls roligt. inte ett dugg
    jag har hållt på å få till å iväg det där inlägget sen jag blev medlem, jättejobbigt faktiskt!

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Då ber jag om ursäkt.
    Jag vill naturligtvis varken stressa eller anklaga, utan snarare gratulera och uppmuntra. Men det blir ju på mitt speciella sätt då.

    Uppriktigt talat måste ditt första inlägg vara ett av de allra bästa någonsin. Klart tydligt, med alla fakta, samt dessutom en bild på den felaktiga komponenten. Att det var något jag lyckades hjälpa till med var ju heller inte så dumt för mitt självförtroende.

    Till saken. Jag vet inte vad ACCn tror utan sensor. Men av dina symptom att döma gissar jag att den tror att det är väldigt kallt i kupén. Därför körs det full värme i kupén. Men ACCn tror inte det räcker för den får aldrig annat än den felaktiga informationen att det är väldigt kallt och att det därför måste värmas mycket mer.

    Resultatet blir att motorn kyls så mycket av kupévärmeelementet att motorn är så kall att kylfläkten aldrig behöver starta.

    Om denna teori är korrekt har du hittat felet!

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Moderator den 2021-05-11 klockan 13:13. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2021
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    56
    Medlem#
    -
    Om det är en CS du har så bör du nog kolla kablaget till kylfläkten. Spanska kabelhärvor ruttnar i svensk väderlek.
    9-5 Griffin -10. 9-3x -10

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    11
    Medlem#
    78493
    Tack för svaret! Du behöver absolut inte be om ursäkt, det du skrev var verkligen roligt! Så menade jag. Din tes låter hur vettig som helst. Blir kul å se vad som händer när jag får en ny tempsensor. Det som talar emot är att även om värmen var helt avstängd och kylvattnet kokade så gick inte fläkten. Jag återkommer! Tusen tack

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Moderator den 2021-05-11 klockan 13:12. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

Liknande ämnen

  1. Transistor lossnade från kretskort till SID.
    Av Agilljam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 15:11
  2. Löda om kretskort
    Av Echonator i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 22:23
  3. Tillverka egna kretskort?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 15:06
  4. Kretskort på mätare AV.. Vad göra nu? (bilder)
    Av Matte J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •