Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Lämna forumet

  1. #21
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Ja, håller med, de forum jag "lämnat" har jag helt enkelt bara slutat logga in på.

    Dels har jag inget emot att min info finns kvar, sen vet man aldrig när man vill återvända.

    Brukar inte ragequitta heller (alltså göra en stor scen om att man lämnar) utan bara sluta logga in, då behöver man inte skämmas för att man kommer tillbaka heller

    6 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Det enklaste måste väl vara att låta bli att logga in på forumet?
    Men det vore ju synd, då alla är välkomna hit även om man för tillfället inte äger någon SAAB.
    Det är svårt att låta bli, även om man inte längre är med SAAB. Dock ska jag försöka hitta ett sätt att ha nytta av en SAAB igen...

    2 användare gillar detta inlägg


    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Askersunds kommun
    Inlägg
    4
    Jag skulle vilja byta användarnamn, Då det är völdigt längesedan jag gick med här och nu vill jag inte alls ha det användarnamn jag valde när jag skapade kontot för längesedan.
    BoRag

  4. #24
    Hej

    Det löser vi via mailen enl. reglerna
    Kolla din inkorg på hotmail (och i skräpkorgen om du inte ser det i inkorgen)

    §10 Användare
    • Varje person får maximalt registrera en användare. Vill du byta namn på din användare kontaktar du en administratör. Har du glömt ditt användarnamn och inte kan logga in kan du ta kontakt via saabturboclubforum@gmail.com
      Det är inte under några omständigheter tillåtet att registrera om sig om man blivit avstängd.
    Edit: Klart!
    Senast redigerat av Moderator den 2023-12-17 klockan 13:07.

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    12228
    https://elektronikforumet.com/forum/index.php så verkar det som att man har löst det så att info finns kvar i trådarna som användaren har skrivit men om man klickar på profilen så står det bara "Den valda användaren finns inte." Påbörjade nämligen en tråd där 2017 och som jag sedan blev klar med i år (2023) och där finns det en användare som det står "Gått bort" under (hur man nu kan veta det?) och kollar man den profilen så står det så. Så en sån lösning borde kanske funka?
    9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).

  6. #26
    Jo, det finns flera sätta att lösa detta på och även flera anledningar till att man vill lämna forumet.

    Vissa har sålt sin Saab och tror att de inte kommer att besöka forumet mer, då behöver man inte göra något alls och det går att få ett återfall.
    Andra har inte varit speciellt aktiva och har få inlägg, då kan man städa av manuellt.

    Somliga har varit väldigt aktiva och vill radera kontot och alla skrivna inlägg, då blir det en annan fråga. Att städa manuellt är uteslutet pga. av tiden det skulle ta, att bara radera användarens inlägg skulle riskera att alla trådar användaren deltagit i blir obegripliga om viktiga inlägg saknas. Har dessutom någon annan användare citerat den användare som vill bli raderad kommer citaten att finnas kvar, dvs den önskade raderingen blir ej uppfylld.
    Och det finns ett flertal exempel där en användare önskat "Radera mitt konto och alla inlägg" och där de en tid senare ångrat sig åter är aktiva.

    Sedan finns det de som har postat personliga uppgifter som t.ex. kontaktinformation eller namn som de vill ha raderade och där jag alla inlägg avpersonifierats på bekostnad av väldigt många timmar av fritid hos den moderatorn som gör jobbet så det alternativet används ytterst sparsamt.

    Att ta kontakt via PM är ett bra första steg.

    God Fortsättning och kör nyktert och försiktigt om ni skall ut i trafiken.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-01-24, 19:01
  2. Ska lämna in bilen vad ska man tänka på?
    Av Hamilton i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 00:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •