Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 51

Ämne: Dåligt bemött av firma som säljer saabdelar

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 117

    Dåligt bemött av firma som säljer saabdelar

    Hej!
    Inte för att klaga på speedparts, dom har värkligen bra service, men det beror lite på vem man pratar med. Det är en person utan att nämna några namn som altid är lika otrevlig, blir fruktansvärt iriterad. Inte direkt så man blir sugen att lägga in en beställning på prylar för 15k som jag tänkt jöra... Får man frata med en av de andra killarna (händer ibland) så är det kolungt men så fort man får mr X så är set stånk å stön.. Alla frågor värkar onödiga, presis som om jag ska veta om deras kvaliteer å sortiment lika bra som honom, å vet han inte så vill han inte heller ta reda på det utan då blir han ännu mer sur... Exempelvis Tryckröret jag skulle beställa, Han viste inte vilken finnich de va på poleringen han viste inte hur slanganslutningarna såg, han viste inte vilka anslutningar som fanns på röret och sist men inte minst så var han inte det minsta intresserad av at ta reda på det heller. vart så förbanad så ja sket i alltihop.. Nu verkar det tyvär som att jag blir tvungen att beställa av dom iafall för det verkar ju inte va någon annan som har tryckrör till og93T7 eller? Min fråga är nu, har någon annan upplevt samma sak eller är det bara jag å polarn som blir dåligt bemött av denne varje gång jag/vi beställer något?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 780
    Hej

    Kolla om du inte kan ta hem tryckrör från www.mpperformance.com ?
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 114
    Jag har upplevt samma sak tyvärr, flera jag pratat med är kanontrevliga och hjälpsamma.

    MEN så är det en kille, vars namn jag inte ens kommer ihåg som är riktigt otrevlig. Har ett par gånger ringt och ställt frågor och blivit riktigt idiotförklarad för att jag inte vet det själv, inte hjälpsam för fem öre. Vore det inte för att speedparts hade snuskigt bra priser så skulle jag nog sluta handla helt från dom just pga av denna person.

    Förstår inte hur man kan idiotförklara en kund över telefon, inga frågar anser jag vara för dumma. Kundvård är något den killen borde lära sig mer av.

    mvh

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 240
    Dålig stil, jag hade nog bett att få prata med någon högre chef, så ska det inte få gå till

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 197
    Också dåligt bemött av en viss person hos dom.
    Fanatisk Sär Skrivare
    Kör: Fiesta ST 2006

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 499
    Kan säga som så att jag handlar inte av ovannämda firma just pga deras service.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 114
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Dålig stil, jag hade nog bett att få prata med någon högre chef, så ska det inte få gå till
    Kan dra min historia med.

    Var iaf där och köpte en vattenpump till 9-5an. På kartongen står det saab 900/9-3 och inget mer. Antog dock att detta var rätt men kollade på lite bilder i Haynes för att försäkra mig om det, bilden där var dock lite dum och det såg inte alls likadant ut.

    Hepp tänkte jag, bättre att ringa speedparts och höra innan jag börjar skruva och står där.

    Frågar trevligt om det är samma pump på 900/9-3 och 9-5 och får svaret som löd ungefär:

    "Ja det är det, varför skulle det inte vara det?"

    - Nej jag vet inte, ville bara försäkra mig om att det är rätt då det bara står 900/9-3 på kartongen, och att jag tittade på bilder i min haynesbok och där ser det inte riktigt likadant ut tyckte jag.

    Och då följer "haha jaha och var står det i kalle anka då?"

    - Ptja den ser likadan ut på bilden i haynes som på eran hemsida men det kanske kan liknas kalle anka då....

    Sen sa jag hejdå och la på luren, riktigt chockad över svaret jag fick på min fråga. Saken hör ju till att han sa inget på skämt heller lät det som, okej att man kan skoja lite men vafan. Jag skämdes nästan för att man ringt och frågat, ungefär som att det vore så uppenbart att alla skulle veta. Plus att man tydligen är dum i huvudet om man läser haynes.

    Nåja dom erfarenhet jag har över att handla över disk på speedparts är iaf att dom är riktigt trevliga och hjälpsamma som tur är.

    mvh

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 117
    jaadå jag tycker dom är jättebra, bara man får prata med rätt person.. Tyvär så tror jag att denne otrevlika människa är lite bas där så man kan ju inte direkt klaga till någon.. Men nu med vinden i ryggen å andras berättelser så ska ja fan bita tilbax nästa gång, om den nu blir någon Tänker fan inte betala hans jävla välling om han ska vara på det där viset..
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 780
    Har aldrig ringt dem och lika bra det kanske men servicen via mail funkar utmärkt iaf.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 172
    jag har alltid haft kontakt med Klas (Klaes?) och det har fungerat mycket bra.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 114
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    jag har alltid haft kontakt med Klas (Klaes?) och det har fungerat mycket bra.
    Klaes är kanon, har haft lite mailkontakt med honom och han svarar riktigt fort och trevligt.

    mvh

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 240
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    jag har alltid haft kontakt med Klas (Klaes?) och det har fungerat mycket bra.
    Klaes är kanon, har haft lite mailkontakt med honom och han svarar riktigt fort och trevligt.

    mvh

    Det kan jag hålla med om, har haft mailkontakt med honom och det har funkat riktigt bra, svarar snabbt och är väldigt hjälpsam och trevlig.. inga sura miner där iaf.

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 632
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    jag har alltid haft kontakt med Klas (Klaes?) och det har fungerat mycket bra.
    Klaes är kanon, har haft lite mailkontakt med honom och han svarar riktigt fort och trevligt.

    mvh

    Det kan jag hålla med om, har haft mailkontakt med honom och det har funkat riktigt bra, svarar snabbt och är väldigt hjälpsam och trevlig.. inga sura miner där iaf.
    brukar tom svara snabbt om man mailar sent en helg....

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 226
    >Aero-Jansson: Borde inte Ferrita kunna snickra ihop ett tryckrör åt dig om du ber snällt?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 117
    KK

    Jo de tror jag nog, men då blir jag utan bil
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 226
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Jo de tror jag nog, men då blir jag utan bil
    Bör ju inte ta dem så hiskligt lång tid att snickra ihop ett rör åt dig tycker jag. Fick specialbyggt avgas gjort så jag kunde hämta bilen dagen därpå. Det var förvisso krångligt nog för mig som bor i Sthlm, men för dig som bor i stan kan det väl vara värt besväret?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    734
    Jag ska beställa Tryckrör från MpPerformance + lite annat godis.
    Finns ingen anledning att betala hutlösa priser till firmorna här i landet.

    Har mailat Speedparts ett par ggr och alltid fått snabba och bra svar.
    Tyvärr är allt så satans dyrt överallt här...

    //Anders

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 117
    KK

    Jo de sant.. Jag kanske ska ta och masa mig ner till Ferrita å snacka med dom.. En fråga sisåhär. Röret som sitter längst upp på tryckröret nära spjället, går det att skita i eller kan man åtninstonde flytta det längre ner på röret? Har väl nånting med bromsarna att göra va?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg/Billdal
    Inlägg
    841
    Är det inte läge att hänga ut denna person då speedparts själva inte tycks intressera sig att kommentera detta i denna tråd.
    Volvo XC70 D4 -16
    Saab 9-3 2001

  20. #20
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 017
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    KK

    Jo de sant.. Jag kanske ska ta och masa mig ner till Ferrita å snacka med dom.. En fråga sisåhär. Röret som sitter längst upp på tryckröret nära spjället, går det att skita i eller kan man åtninstonde flytta det längre ner på röret? Har väl nånting med bromsarna att göra va?
    Mvh/Adde

    Har sett flera bilar med ferrita tryckrör, de har säkert nåt klart...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

Liknande ämnen

  1. Firma i dalarna (tror jag) som säljer ny renov Saab motorer?
    Av Tuchpad i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 07:57
  2. någon firma som säljer 3" twinpipe halvsats?
    Av ski4fun i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 10:46
  3. Firma som säljer bil-el?
    Av Ragnar i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 00:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •