Hej! Har problem med lite ojämn tomgång första 10 sek samt lite vitrök vid kallstart. Kan tillägga att jag kör andra tanken nu på ren etanol. Går annars bra och ryker inte.. Problemet började efter att jag bytte packboxen på servo pumpen. Har ju inget med saken att göra alls, bara märkligt att det började direkt efteråt. Kanske kom avfettning på något olämpligt ställe vid tvätt för att för bort allt oljekladd?

Har kollat vakum slangar och de ser hela ut. Lossade därefter inslugsslangen på spjällhuset och filmade hur trottellocket betedde sig vid gaspådrag. Det verkar som att den går lite ryckigt och kan ibland fladdra/rycka med snabba små rörelser trots att gasen är helt stilla, samt att den inte följer gaspedalen särskilt väl. Följer hyffsat mjukt upp till 50% gas sedan stannar den på 50% och flippar direkt till full gas. Jag antar att spjället ska följa gaspedalen helt linjärt?

Blev kanske lite bättre efter rengöring men inte felfri. Antar att spjällhuset är det som felar eller kan det vara något annat elektroniskt? Ingen motorlampa lyser..

/Erik