Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trimma NG9-3 TiD

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    141
    Medlem#
    13240

    Trimma NG9-3 TiD

    Håller på att ”trimmar” min Saab 9-3 diesel, har börjat med att ta bort/blockera egr samt ett steg 1 mappning.

    Sen om jag vill gå vidare till Steg 2-3 behövs sportavgassytem samt en downpipe utan katt och dpf.

    Har letat efter en downpipe men hittar ingen till Saab dieseln, sen så va jag kunnat förstå så passar ett avgassystem från en bensinare på diesel bilarna.

    Vet någon vart man hittar en downpipe till tid?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    Marknaden är för liten så det finns inga färdiga att köpa.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Eftersom du finns i Göteborg så finns det alltid Jari på A-alt avgassystem i Balltorp. Dom har både färdiga rostfria system via systerföretaget Raka rör och custombyggda system helt enligt önskemål. Har själv varit kund där i många år med fler olika bilar. Första gången var med en 9000 där jag fått tag i ett begagnat Ferrita halvsystem. Sedan köpte jag en downpipe och lät dom bygga ihop allting med en cat. Blev jättebra. Nu senast byggde dom ett dubbelpipigt helsystem till min Golf. Prata med honom och kolla vilka alternativ som finns.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    141
    Medlem#
    13240
    Tack de ska jag absolut göra, måste ju hitta något att spendera skatteåterbäringen på Bilen är just nu i händerna hos Hi-Tuning i Torslanda/Säve för optimering samt lite reparation då det främre vattenröret läckte, tyvärr var de så dåligt att de inte gick att rädda så väntar på ett nytt från maptun just nu. Kommer nog bli en rolig sommarbil med gött drag sen.

Liknande ämnen

  1. Trimma ny bil?
    Av Patrik_B i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 11:14
  2. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •