Hej Stcs jag skulle vara så pass ordentlig att jag bytte bränslefiltret innan jag skulle i med större spridare för att kunna mappa till E85.

När jag bytte filtret lyckades jag inte få det helt tätt, men bilen gick som vanligt. Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök, efter ytterligare 3 försök med olika kopparbrickor höll det fortfarande inte tätt. Då märkte jag även att bilen började hosta vid gaspådrag. Jag bytte filtret igen och nya tredorbrickor, märkte dock nu att det hade blivit ett väck i bränsleslangen. Jag skarvade på nytt plaströr med en ny koppling. Till slut var allting tätt, men bilen gick fortfarande dåligt och märkte nu att pumpen hade börjat tjuta. Jag bytte pumpen till en begagnad men fullt fungerande, då jag misstänkte att pumpen hade gått torrt under de X-antal filterbytena.

Bilen går superfint om man kör lugnt, men så fort man börjar gasa på så nästan låser sig bilen och börjar hosta och misstända. Någon som har någon idé om vad det kan vara ? Själv börjar jag misstänka om det kan vara så att man översvämmat motorn med bensin så att den inte hinner tända allt ??

Tack på förhand, Axel !