Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Larmproblem OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    50

    Larmproblem OG9-5

    Jag har problem med att larmet kan gå igång av sig själv, och går ej att stänga av. Hänt mitt i natten och på stan mm...
    När man startar bilen så står det alltid "stöldskydd är ur funktion" i displayen. Jag har bytt batterier i larmsirenen, då jag fick indikation på att de var dåliga.
    Nu undrar jag undrar om man kan koppla ur larmet, känns som det vore enklast.
    Går det att dra ur någon kontakt, ta bort en säkring eller ta bort sirenen?
    Saab 900S -91
    Saab 95 2.0t Biopower -06

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    Har du bytt batterier i sirenen så vet du vart den sitter och kan ur kontakten. Läs felkoder annars så du vet vad som krånglar. Det går att programmera bort sirenen om det skulle vara den som strular, så slipper du även felmeddelandet.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 471
    Medlem#
    11937
    Allt du behöver veta finns i FAQ-tråden på temat:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...-bilder)-Video

    Men i korthet: Minst lika vanligt som dåliga batterier är glappande lödningar och kassa elektrolytkondingar. För egen del lödde jag om hela kortet och bytte batterier för 10 år sedan, funkar tipptopp ännu idag.

    Det går annars att koppla loss sirenen (och plocka ut den ur bilen, den kan annars spontanlarma ändå). Men en bortkopplad larmsirén kommer att ge samma "service stöldlarm"-meddelande som en trasig larmsirén. För att bli av med meddelandet behöver den programmeras bort med tech2.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    50
    Nu har jag plockat ur sirenen, ska titta på den vid tillfälle, till dess kör jag utan då.

Liknande ämnen

  1. Larmproblem NG9-3
    Av EfterlysT i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-04-09, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •