Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Förvrängd bild sidobackspeglar OG9-5 -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    Förvrängd bild sidobackspeglar OG9-5 -06

    Tjena, fick en 2:a på besiktningen pga förvrängd bild sidobackspeglar, besiktningsmannen menade på att man såg dubbelt. Jag har aldrig sett det och försökte se vad han menade och det enda jag ser är att om man kollar på något som är typ mitt emellan vidvinkelglaset och det vanliga så kan det uppfattas som dubbelt, dock om man håller för ena ögat så ser man inte dubbelt vilket känns som att det bara beror på hur ögat uppfattar det i vissa lägen och borde inte vara fel på själva glaset (har som sagt aldrig märkt av nåt problem med det innan och ingen jag känner som kollat på det tycker det ser konstigt ut). Ursäkta lång text och om jag lagt detta ämne fel men är det någon som haft liknande problem ?

    Kan även tillägga att besiktningsmannen rekommenderade att jag bara åker till närmaste glasmästare så kan dom byta, vilket jag gjorde och fick svar att dom inte kan fixa kupade glas? Kan besiktningsmannen fått för sig att det var glas utan vidvinkel och därför trott att de va nåt fel?

    Blir tokig på det här...
    Senast redigerat av Wztrbrg den 2021-04-15 klockan 13:31.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 469
    Medlem#
    11937
    Det är lite knepigt att förstå exakt vad du menar, men är det fel på spegelglaset är det ju enkelt att åtgärda eftersom spegelglaset går att köpa nytt för nästan inga pengar alls. Och du byter det själv på 1 minut (okej, 2 minuter om du aldrig gjort det förut).
    https://shop.speedparts.se/sv/prod/s...s/1095600.html

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    Det är inte så att de klistrat nåt universal icke glas utanpå? De brukar ge en märklig spegelbild......Finns ju typ nån kromad plastfilm som man klipper till och använder ibland.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Nu gick den igenom, hade läckt in smutsigt vatten mellan glasen, tog isär o tvättade rent så blev dom som nya.. tack för svaren iallafall!

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 926
    mellan glasen? Finns inget mellanrum om ingen klistrat nåt annat utanpå............

Liknande ämnen

  1. 9-5 M1999 montering av nya sidobackspeglar M2003-
    Av turbo4ever i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 00:06
  2. 9-5 sidobackspeglar: plastlagning
    Av turbo4ever i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 02:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •