Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ljuduppgradering 9-3 XVD V6

  1. #1

    Ljuduppgradering 9-3 XVD V6

    Bestämde för ett tag sen för att jag ville uppgradera ljudet i bilen (trots att jag har BOSE-systemet). Hittade ett uppgraderingspaket på BRL med nya mellan/dsikanter för brädan fram och nya midbasar till dörrarna fram. Alla gamla högtlare är bortplockade och de nya fram ersattta. Dörrarna dämpade. I skuffen kommer jag sätta en 12" Rockford aktiv baslåda

    - - - Uppdaterad - - -

    Lite bilder på gamla VS nya högtalare

    - - - Uppdaterad - - -

    Bakhögtalarna bortplockade så att baslådan kan spela genom hatthyllan

    - - - Uppdaterad - - -

    När jag bytt högtalarna så lät det bättre, men läger. Så som vanligt spårar det ut lite. har beställt ett steg från Audison och en DSP från Rockford Forsgate. tänkte montera dem på samma ställe som orginalsteget sitter på.

    - - - Uppdaterad - - -

    Har fixat till en plåt som moters på orginalslutstegets plåt som jag kommer montera det nya slutsteget och processorn på
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av electronaut den 2021-04-05 klockan 16:29.

  2. #2

    Dörrklädsel dämpad

    Dämpat bägge dörrsidorna med MYCKET silent Coat
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Jag hade rekommenderat att du göra ljud från samma serie, dvs kör på hertz å kör samma serie på alla hertz

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  4. #4
    Jo jag har byggt tävlingsanläggningar förr så jag tycker nog att jag kan detta NU var det mest bekvämt att köpa ett färdigt paket med passdelar för midbasarna.
    Ska nog gå att ställa in frekvenskurvan med DSP:n, Så varför köra alla högtalare från samma serie? Det har jag aldrig gjort innan.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Det är nog mer en rekommendation för att det ska vara enkelt att få bra kurvor på sakerna och försäkra sig om att det passar ihop för den som inte vill gå in på detaljer. Men då har du ju bra koll. Lycka till!

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 628
    Hur gör du med nya högtalaren och fuktspärren?

    jag har ett par dörrhögtalare som jag plockade på skroten. Han hade dock aldrig använt fuktspärr så det hade börjat rosta pytte på magenet..

Liknande ämnen

  1. Ljuduppgradering OG9-3
    Av Daniel_hbg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •