Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Läckande främre stötdämpare NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2016
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -

    Läckande främre stötdämpare NG9-3

    Hej
    Bytte däck häromdagen och upptäcker då att stötdämpare fram till höger är svart av en blandning av olja och damm från mitten av dämparen. Det svarta har runnit ned och kladdar ned bakom hjulet. Jag har kört att det klonkat lite. Blir till att byta fjäderbenet, vet ni om jag kan använda ett fjäderbenet från en 9-3 ng som är tillverkad efter 2008? Dvs efter ansiktslyftningen? Tacksam för svar för sen blir det att åka till skroten. Mvh Fredrik

    Skickat från min Redmi Note 8T via Tapatalk

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Ska du köpa beg så är den primära skillnaden att från typ 2007 och uppåt så har du ett löst fäste för bromsslangen. Tidigare var det svetsat på dämparen. De kan ju vara bytta nån gång förvisso men original är det så. Annars så är alla dämpare till NG9-3 monteringslika. Sen har du andra skillnader såklart som kanske inte syns men som märks. Det finns ju några olika chassialternativ.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2016
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Jo jag tänker mig att aero är väl lägre men standard sport kombi och sport sedan är väl samma? Har sett en fräsch sport kombi som jag tänkt ta fjädrarna från. Tänkte ta bägge sidornas fjäderben för att de skulle vara i liknande form. Mvh Fredrik

    Skickat från min Redmi Note 8T via Tapatalk

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Att ta båda fjäderbenen är en bra tanke, eller snarare en förutsättning för att få lika funktion på båda sidorna.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Anmärker SBP på Läckande stötdämpare?
    Av terner i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-11, 17:54
  2. [LÖST] Läckande stötdämpare? OG9-5
    Av Pa Waldemarsson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 13:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •