Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Uppgraderingsspec. ca 260-270hk NG9-3 B207

  1. #1

    Uppgraderingsspec. ca 260-270hk NG9-3 B207

    Hej Saabvänner! Nu behöver jag er hjälp. Sitter och försöker klura ut vad dom mest väsentliga komponenter eller delar jag behöver för att få en driftsäker bil på 260-270hk på en Saab 9-3 2,0t biopower 2008?
    Någon som kan lista ner en spec som har liknande prestanda? och vad ni har lagt ner ungefär i plånboksväg på eran Saab för att få det lilla extra ur bilen?

    Detta sitter på bilen idag:
    Halvsats 2,5 tum Hirsch
    V6 aero Koppling
    Hirsch steg 1 trim

    Glad Påsk!

  2. #2
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Rent krasst så bör det räcka med en Aero turbo om du tänkte köra BF95/98, en uppsättning spridare också om du ska köra på E85 (vilket jag starkt rekommenderar). Laddluftklyaren lever dock farligt på dessa nivåer, finns risk att gavlarna spricker och insugstempen lär sticka iväg vid inspirerad körning. Även en större downpipe med bättre flödande katalysator hade varit bra.

    Beggad Aero (Td04l-14t) turbo 2500:-~
    4x Bosch EV14 550cc spridare 1500:-~
    Mappning 0 - 10 000:-

    Laddluftkylare (Do88 modellanpassad) 6000:-~
    3" Downpipe med katalysator 3000 - 10 000:-

  3. #3
    Tack för utförligt svar! Är 14T turbon standard i alla Aeromodeller?

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Alla NG9-3 Aero 2003-2011 med 2liters turbo motor har den turbon, motorkod "B207R".

    Diesel, V6 och Griffin (2012 samt 2014) har olika turbos.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Jag körde min ng9-3 i signaturen på ungefär den specen. 14T, downpipe, Hirsch twinpipe, intercooler och spridare plus ett biopowerprogram från Maptun. Den gick bra.

    Ingen koppling för min del eftersom den var automat.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. 270hk vs 300hk
    Av Bennet i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2015-07-10, 01:42
  2. Trimmat og93 270hk? Hur kolla ungefär?
    Av Davids i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 20:38
  3. Turbo val för runt 270Hk
    Av Johan.lithen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 03:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •