Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Passande växelvajrar NG9-3 B284 manuell

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    37
    Medlem#
    -

    Passande växelvajrar NG9-3 B284 manuell

    Tjena

    Bil: NG9-3 Aero B284 SC manuell -06
    Är ny på forumet, men har snart varit Saab ägare i ett år nu och kan meddela att jag inte är besviken. Problemet är dock att en av växellådsvajrarna gick av och det går bara att få i 3an eller neutral, och Orio har inte vajrarna till v6an tydligen, men de har dock till 2,0t 6-växlad.

    Frågan är om någon vet om det skulle kunna gå och sätta på de vajrarna istället?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    ingen aning men det man kan föreställa sig är väl att de kanske är lite längre och dragna lite annorlunda för där de går på en vanlig 4cyl så antar jag att det sitter en hel del annat på v6. I övrigt kan det ju inte vara nån skillnad tycker man.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    37
    Medlem#
    -
    F40 lådorna är ju exakt likadana på båda motorerna så man skulle bli lite fundersam om det inte passade då

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    Jo passar gör det säkert men där de är dragna på en vanlig 4cyl kanske det sitter nåt annat på v6 som helt plötsligt inte får plats......Räcker ju att v6 wirarna är 5cm längre så medger de ju utrymme för något kanske...........Eller så är det bara nå extra värmeskydd på dem kanske...........

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    37
    Medlem#
    -
    Jag hittade vajrar på bildelsbasen från en facelift 08 9-3 V6, de borde passa då eller ändrade saab något med detta vid facelift?

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    finns bara en wire till V6 att välja på så det är nog lika på alla årsmodeller.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2021
    Inlägg
    37
    Medlem#
    -
    Sent svar. Men vajrarna på alla årsmodeller av v6an passar även om det är facelift eller pre-facelift

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 928
    Jo det är ju typ det jag skrev. Finns bara en wire oavsett årsmodell. Det har även framkommit officiellt från orio/hedin att wiren från vanliga 2.0 bensin med lika låda är i det närmaste likadan. Det var bara nån obetydlig skillnad på nånting. Vad fick jag aldrig reda på.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Passande växellåda OG9-5 -99
    Av -masen- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-11-09, 09:56
  2. [LÖST] Passande växellåda OG9-5 Aero manuell -04
    Av patrik eklund i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-23, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •