Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lampa ovanpå instrumentpanelen lyser konstan NG9-3

  1. #1

    Lampa ovanpå instrumentpanelen lyser konstan NG9-3

    Hej
    Uppe på instrumentpanelen sitter in lite svart rund pryl mitt i en lampa. Lampan lyser konstant. Kan inte förklara bättre. Försöker skicka med en bild. Den är tagen med mobiltelefon. Bilen har stått hela vinter och jag har laddat den med jämna mellanrum men när det var som kallast här i Göteborgs så laddade den ur vid ett tillfälle. Då uppstod detta fel och ett annat fel, bilen blinkar bara höger. Blinkar jag vänster så händer inget, mittläge höger och höger så blinkar den höger. Jag har följt en mycket bra guide här på forumet. Plockat isär "Cim" och rengjort kontaktytorna i strömbrytare, dock med samma resultat.

    Frågorna ar naturligtvis, vad är det för lampa och varför slocknar den inte och är "Cim" körd?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937
    Och bilen är en... ?

    (visst, vi kan gissa, men att uttryckligen skriva modell, årsmodell och eventuell relevant utrustning är ett bra sätt att undvika missförstånd)

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Kanske en solsensor? Men för att vi ska kunna ge vettiga svar så behövs bilmodell och annan info, precis som jellybear säger.

    Men jag vill minnas att lampa i samband med solsensorn på SAAB:arna brukar vara startspärren.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Sorry. Jag tänkte fel igen. Många gånger enligt min sambo.

    Det är en 9-3, 2003, 1,8 t. Med manuell låda. Den nya karossen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •