Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: All el i bakänden dör NG9-3 SS

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 920

    All el i bakänden dör NG9-3 SS

    Fick en 2003 sedan av svärföräldrarna då de köpte ny bil. Körde hem och märkte inget, väl hemma nån dag senare så dör all el i bakänden. Inga bakljus ingenting. Skuffen går ej att öppna. Nån dag senare är allt okej igen och nästa borta igen när man är ute och kör. Man märker ju på blinkersen när det försvinner. Det enda som faktiskt fungerar är det övre bromsljuset som lyser svagt svagt......men inget annat.
    Nåt standardfel ? Har inte kollat det minsta själv än så länge.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 500
    Medlem#
    6973
    Låter som bakre elcentralen, REC.

    Det finns ett typfel som gör att övre bromsljuset alltid lyser pga att det blivit kortslutning vid nummerskyltsbelysningen. Det hade jag kollat innan jag bytt REC.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 920
    Jo har ju läst mig till att det möjligen är nå tok på REC men lustigt att allt kommer nu. Svärföräldrarna har aldrig haft ett enda fel på den och nu kommer allt.........Den vart väl lite upprörd när den bytte ägare kanske. De har haft den sen den var ny. Knappt stått ute men det vart den tvungen till nu.........Lite småjobbigt att felsöka när man inte ens får upp luckan dock.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 920
    Man ska ha tur ibland också.......ålade mig in i skuffen och skulle plocka bort REC och undersöka saken. Ser nästan direkt på första kabeln jag skulle lossa att den här är ju inte låst ordentligt. Skjutregeln stack ut flera cm på undersidan och väl på plats så fungerade allt. Mycket märkligt. Måste ha varit såhär ända sen den var ny för de hade aldrig varit utan nå bakljus eller haft nå krångel i den änden som borde ha föranlett nå reparationer där.
    Den måste ha suttit dåligt ändå från fabrik typ och sen när bilen fick flytta och fick stå ute dessutom så fick den väl en chock....
    Såna här fel gillar jag, synd att det inte var en kundbil bara så man kunde debitera 16900kr för oändligt antal timmar felsökning.

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •