Imponerande!
Vad blir det för avgassystem, har du originalet kvar eller blir det något roligare med lite "sång"?
Imponerande!
Vad blir det för avgassystem, har du originalet kvar eller blir det något roligare med lite "sång"?
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Vilken finish det blir!í ½í¸ƒ
Bättre än nytt!! Galet! Törs du åka med bilen sen? Den kan ju bli skitig hehe
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ser ut som tempgivaren saknas där i mitten längst ner på fronten?
Det blir en 3" främre men org Turbo x sista biten
- - - Uppdaterad - - -
Hehe, den kommer ändas brukas varma torra sommardagar Om det börjar regna så får man parkera tills vidare
- - - Uppdaterad - - -
Den sitter på sin plats
Vilket sjukt bra jobb du har lagt ner! Snyggt och prydligt.
Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
Medlem #6850
Hej kompisar!
Sitter och försöker leta rätt på endel Hirsch delar..
Har fått tag på. Vinge,Grill,handtag+växelspak och smartslot. Håller på att leta rätt på resterande saker inuti.
Satt och googlade runt endel, och såg då ett gammalt inlägg här på forumet..
Att det fanns ett Hirsch Turbo x interior kit. DÃ¥ ska allt vara i nappa och inte kolfiber lok..
Är det någon som har mer info om detta? Skulle vara kul och höra lite om det, då jag aldrig sätt annat än "kolfiber" delar i Hirsch till NG9-3
Länkar disuktionen här.
http://forum.saabturboclub.com/showt...nstrumentpanel komentar#3.
Bara såååå coolt! Vilket jättearbete du lagt på henne
Hej!
Förlåt för dålig uppdatering.. har hänt en del i livet sen jag höll på med denna..
Är så att jag ska bli far i sommar, och skulle då behöva en ordentlig bil att frakta familjen i.. Har ju en röd NG9-5 som bruksbil, men den har haft sina glansdagar.. bilen har rullat ca 33k mil, och inte haft någon ägare som tagit så värst bra hand om den i slutet.
Så diskutera lite fram och tillbaka med sambon, och bestämde då att fixa till den, hon kom med förslaget att vi skulle byta bilmärke.. men det finns ju inte på kartan..
Så allt började med att jag var tvungen att slå ihop en bil som skulle agera brukis så länge, har ex antal ståendes.. så bestämde mig för att byta maskin och lite bromsar osv på en 9-5 08 med premium skinn.
Det jobbigaste var att jag inte hade någon motor ståendes, så var tvungen att plocka ur en ur en bil.
Första motorn ur..
Då åkte bilen in på lyften..
Motorn ur
Tycker synd om föra ägaren, han hade haft bilen länge, lämnat in den 2 veckor innan den rasade och sagt att den rök mycket. Firman sa då toppen var dålig, ca 10 mil senare stod han still på motorvägen med rasad turbo och motor..
Tillslut var bilen ihop och 18 Turbo X vinterhjul monterades.
En ordentlig tvätt både ut och invändigt gjordes.
Trevlig med premium skinn!
Sen rullade denna bilen på, hann med ca 1000 mil innan den såldes vidare.. Riktig trevlig att åka OG9-5, var ett bra tag sen jag hade en sådan som brukis..
Försättning följer..
// Joel
Grattis till det kommande tillskottet
(Och jag är knappt avis alls på premiumskinnet i og9-5an )
Haha! Tack.. Ja ibland undrar man vad man ger sig in på..
- - - Uppdaterad - - -
Tack!
Den togs ur bilen, och sitter nu lite provisoriskt i min og9-5 Aero 04. Får se om den får stanna eller om den får gå vidare.. Går ju inte samla på allt..
Nästa bil för fix vart min Ng9-5 Aero Ttid..
Den behövdes fixas en heldel...
Det som gjort är:
-byte av bakvagn, till en helt ny.. då den som satt på var för dålig och rostig.. bussningarna satt fast på bulten så man kunde inte göra hjulinställning..
-samtidigt åkte nya hjullager, bromsköldar, skivor + belägg
-byte av "o-ring" i tråget och även nivågivare
-mer än halva bilen fick ny lack
-polerade upp strålkastare + dimljus
-nya xenon och dimlampor3
-ny framruta
Här kommer lite bider..
Det kommer bli en bra bil för att frakta ungen i detta!
Nu blir det inget mer, utan kommer bli mer Turbo X uppdateringar här nu.
// Joel
Hej!
Vilket otroligt arbete du gör, grymt jobbat!
Mvh
Mathias
Det saknas nått i fronten
Blir riktigt bra! Tröskelrosten verkar jobbig på NG9-5, finns det ny plåt att köpa eller hur brukar den lagas?
Nu var det kanske inte just nummerplåten som jag tänkte på
Så, nu kan vi köra lite vad som hänt med Turbo X:en..
Har fått hem mina hirsch handtag och växel+smartslot.
Även vingen kom hem häromdagen, så den lämnades iväg på lack.
Helt nya, aldrig använda..Trevligt
Har även monterat och dragit kablar till AFL strålkastarna, och fått dit fronten igen. fräsch med nya strålkastare och dimljus fram.
Har även monterat dit sidokjolar och huven igen.. Ställt in coilsen och monterat avgassytemet.. Skulle nog behöva införskaffa mig en 3" dp.. original låter alldeles för snällt...
Bilen kördes ut och tvättades av ordentligt. Fick då syn på att mina bakljus inte lyser.. Någon som varit med om det innan? alla säkringar är hela osv.. Skumt fel.. och framljusen funkar..
Ett par spacers ska monteras bak också för att få ut hjulen en aning.
Så nu återstår att ta den till en verkstad och göra hjulinställning och fylla Ac gas. Sen är det bara köra den till bes så är den klar för festivalen!
// Joel