Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: stereo byte

  1. #1

    stereo byte

    har byt till en vanlig cd å min 900 -97 men ja har inget minne...när ja stänger av bilen så måste man ställa om allt! vad kan vara fel!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    155
    Kollat så de är spänning på de stift som är konstant?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Bak på stereon ska det finnas en röd och en gul kabel. Den gula är för minnet i stereon och ska ha konstant ström, den röda är själva matningen til stereon när den är igång. Så den kan du koppla på tändningen.

    Lycka till
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Victor W
    Bak på stereon ska det finnas en röd och en gul kabel. Den gula är för minnet i stereon och ska ha konstant ström, den röda är själva matningen til stereon när den är igång. Så den kan du koppla på tändningen.

    Lycka till
    Vet inte om det alltdi är så bra att koppla matningsspänningen på tändningen. Jag gjorde det i min förra bil (mazda 323f) vilket resulterade i att stereon då och då la av. Först trodde jag att det var stereon som det var fel på men det visade sig sedan att den helt enkelt fick för lite kräm.

    Om du kopplar på tändningen! Kom ihåg att sätta matningen parallellt för att inte få en lägre spänning till stereon.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av MrGreen
    Citat Ursprungligen postat av Victor W
    Bak på stereon ska det finnas en röd och en gul kabel. Den gula är för minnet i stereon och ska ha konstant ström, den röda är själva matningen til stereon när den är igång. Så den kan du koppla på tändningen.

    Lycka till
    Vet inte om det alltdi är så bra att koppla matningsspänningen på tändningen. Jag gjorde det i min förra bil (mazda 323f) vilket resulterade i att stereon då och då la av. Först trodde jag att det var stereon som det var fel på men det visade sig sedan att den helt enkelt fick för lite kräm.

    .
    Har jag inte varit med om, men självklart behöver man inte lägga stereon över tändningen. Men det kan ju vara en fördel, för då vet man att stereon är avstängd när man stängt av bilen.
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Byte stereo i og 9-3
    Av Saabturbo__ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 18:14
  2. byte av stereo i en saab 9-5 me as2 stereo?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 15:59
  3. Stereo Byte!!!!!!!!!!!
    Av CH i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 22:28
  4. Byte av org. stereo
    Av helin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •