Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skumt fel & lysande CE NG9-3 B284

  1. #1

    Skumt fel & lysande CE NG9-3 B284

    Motorlampan börjar lysa nån dag efter nollställning... lämnat in den på verkstad och felkoden i datorn säger att den blir snålkörd?!
    Har bytt nån eVac ventil tror jag den hette, men det hjälpte inte... man tycker ju att en felkod i datorn skulle hänvisa till nåt men tydligen inte?!
    Har nån annan haft detta problem eller hört talas om det?! Är fett trött på att motorlampan lyser och att bilen inte är helt 100!
    Jag snålköra fan inte min Saab, varken med gasen eller soppa, hon får alltid 98...
    Sen måste jag oxå ha bilen igång när jag tankar... annars blir hon svårstartad efteråt, och när jag öppnar tanklocket så suger hon in en jävla massa luft så det där skyddslocket i metall innanför börjar vibrera som satan och hon börjar gå lite orent innan det stabiliserar sig igen?!
    Tror min mekare behöver lite hjälp och den måste ju finnas här på forumet antar jag!
    Tror det är allt för nu!
    Tack på förhand guys!
    Mvh Mike.

  2. #2
    Sugmotor tyxtoxs avatar
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    59
    Medlem#
    -
    Hmm. Låter som du har undertryck i tanken, är inte jättebra på hur ventilationen av tanken är uppbyggd men kan tänka sig att någon backventil krånglar

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    90
    Medlem#
    9074
    Håller med tyxtox, du har undertryck i tanken

    Är det verkstaden som sagt att "felkoden i datorn säger att den blir snålkörd"? det ska nog vara att motorn går magert d.v.s för lite soppa i förhållande till luftmängd

    Jag kan inget om din motor men prova att köra utan tanklock till att börja med
    SAAB 9-5 Vector-Griffin 09 sedan 2,0t BioPower, Polar White

  4. #4
    Sugmotor tyxtoxs avatar
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    59
    Medlem#
    -
    Hur gick det med denna? Blev det någon klarhet?

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nån behöver läsa ut alla felkoder och ange exakta koder. Om man som bilmek tolkar "mager blandning" som "snålkörd" bör man nog byta yrke.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lysande CE och felkoder OG9-3
    Av MITNIC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 14:44
  2. lysande blinkers 9-5???
    Av Jocke_o i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 00:50
  3. Ni med lysande larmdiod!!!
    Av stefan bohman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •