Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gifta ur och in originalstereo OG9-5

  1. #1

    Gifta ur och in originalstereo OG9-5

    Jag har en original stereo i min 9-5 Aero-05 som inte fungerar som den ska och jag tänkte byta den mot en original stereo som sitter i min 9-5 Aero -01 som ska skrotas! är det så att båda måste giftas ur först i respektive bil innan jag kan sätta i den andra? eller kan jag bara ta ut den ur 01an och gifta in den i den andra? jag har svårt att se att bilskrotar som säljer beg original stereo till Saab står och gifter ut dom när dom får in bilar som ska skrotas för att sen sälja dom. kan någon förklara proceduren för mig, Tack på förhand Per

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Först giftas ur om det ska gå att gifta in. Snabb fix på 5min om du har du tillgång till Tech2.

  3. #3
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 288
    Det går väl även att gifta ur den i i bilen den ska sitta i om du har VIN nr och sedan gifta in den igen. Det är ju användbart om bilen man tar stereon ifrån redan är delvis demonterad eller om man av annan anledning har svårt att gifta ur den.

    Men i ditt fall är det väl lättast att gifta ur den i bilen den satt original och sedan gifta in den i den nya. Den måste hur som helst giftas ur och sedan in igen.

  4. #4
    Jag hade tänkt att sätta i den andra i min nyare bil och få iväg 01an till skroten, för den står i vägen och kompisen med tech 2 har inte tid att komma hem till mig så enklast vore om jag kunde åka till honom med stereon och få det gjort

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Då åker du till kompisen med stereon och din nya bil. Du får du ta med dig VIN-numret från din gamla bil som stereon sitter i nu. Hos honom ändrar ni VIN på bilen till det VIN du tagit med från gamla bilen och gifter ur stereon. Sedan återställer ni VIN till det riktiga i bilen ochh gifter in stereon i den "nya" bilen.

    Så har jag förstått det iallafall. Annars får någon protestera...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Ok tack så mycket! hoppas att du har rätt :-)

Liknande ämnen

  1. Montera ur originalstereo ur en 9-3:a..
    Av widde84 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 08:54
  2. RCA-ingång (Aux-in) på originalstereo 9-5?
    Av dekagon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 13:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •