Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Justera höjden på dimljus NG9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142

    Justera höjden på dimljus NG9-3

    Hej på er.
    Fick en tvåa på att höger dimljus bländar och hittar inte hur jag kan justera ner den lite.Har ställt bilen framför en vägg och sett den lilla skillnaden men hittar ingen justering?Bilen är en Saab 93 sportkombi års 2007.Tacksam för svar mvh Sonny

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Insex framifrån. I hörnet av dimljuset. Har ofta kärvat fast i gängan så man behöver demontera för att komma åt att smörja och hålla emot så att det inte går sönder.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142
    Tack så mycke för svaret

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142
    Hej igen :-).
    Det va som du skrev att justerskruven inte hänger me verkar vara spänn i den å när man drar runt händer inget.

    Va inne på å tabut säkringen men det står att säkring 30 i motorrum tar dimljus fast även typ all annan belysning så den idé funkar inte.Har läst att andra tagit ut säkringen men det gäller kanske inte på en 2007?Mvh Sonny

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Surte
    Inlägg
    220
    Om du är inne på att släcka dimljusen kanske du helt enkelt kan koppla ur dem genom att dra ut kontakten eller plocka ur lampan. Om jag inte minns fel så fick en bekant det tipset av en besiktningsman. Om du andra sidan är där och rotar är det väl lika så gott att försöka laga felet.

    Mvh Kal.
    Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
    "Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."

Liknande ämnen

  1. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-10-29, 15:26
  2. Höjden av lathet
    Av Cabmange i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 11:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •