Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Erfarenheter av Mekster.se

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    Erfarenheter av Mekster.se

    Hej! Är det någon som har erfarenhet av Mekster? Funderar att beställa delar därifrån. Har kollar runt på övriga ställen som säljer delar, men tyckte dom hade bra priser.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    När jag skulle köpa lite bilgrejer i våras till en "ickesaab" så tyckte jag att det var riktigt svårt att veta var jag skulle beställa ifrån. (Köper jag Saabdelar så handlar jag i 99,9% av fallen från någon av klubbens sponsorer.) Flera olika e-handelsbutiker kan ha samma ägare, men med olika priser på varor och frakt. Vet man vilken del man ska ha så finns det ändå flera olika tillverkare för artikeln och ibland är det svårt att veta om det är en originalartikel eller en ersättningsdetalj som säljs. Ibland är original billigare än "kopior" om man köper från "rätt" e-handelsbutik. Beställde till slut det mesta från en av de större e-handlarna som fått ok betyg och som hade de originaldelar i lager som jag behövde.

    Mitt tips innan köp är att kolla vad de olika företagen har för betyg hos Trustpilot. Då får man i alla fall en hint om hur företagen hanterar sina kunder.

    Mekster har inte de mest nöjda bildelsköparkunderna. (Jag beställde från ett företag med lite över fyra i betyg.)

    https://se.trustpilot.com/review/mekster.se

    På Trustpilots hemsida finns tre handlare nämnda under "Andra har även kollat på". Skruvat, AutoDoc och Bildelaronline24. Kolla priser hos dessa tre också är mitt tips.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Tack för svar. Har kollat på Truspilot nu och det såg ju inte så bra ut. Tyvärr har jag redan hunnit beställa, så jag får hålla tummarna att det är rätt okej delar. Tänker kolla på dom ställen du skrivit också, bara för att jämföra än så länge.
    Är det galet med delarna jag beställde får jag hoppas att det inte ska strula vid en eventuell retur.
    Senast redigerat av Vfr den 2020-12-18 klockan 19:12. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Jag har beställt därifrån, ok pris ganska snabb frakt.
    Dock var abs-kransen på den ena drivknuten skadad, det var en proparts- knut.
    När jag kontaktade dom fick jag en retursedel och pengarna tillbaks snabbt.
    Jag kommer att handla där igen.
    Annars handlar jag både från våra sponsorer och Autodoc.

    Ha det gött, Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Hej igen!

    Tack för svaret Sven.
    Beställde igår 18/12 och fick paketet idag 19/12. Delarna ser ut att vara rätt delar också och allt var med.
    Återstår att höra vad bilmecken säger då jag lämnar bilen på verkstad. Blir billigare för mig att inhandla det delar som behövs än att verkstaden ska göra det. Så det blir bara arbetskostnaden som jag får betala. Får bara hoppas delarna håller ett bra tag, men dom såg bra ut i mina lekmannaögon.

    Ha det bra alla och God Jul

  6. #6
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Citat Ursprungligen postat av Inger Visa inlägg
    Blir billigare för mig att inhandla det delar som behövs än att verkstaden ska göra det. Så det blir bara arbetskostnaden som jag får betala.
    Om bara verkstaden tillåter att du gör så. Då är det jättebra. En del (många) verkstäder gör inte jobb med delar som kunden själv levererar.

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Det blir ju tyvärr mer och mer så att garantierna är lika med noll på allt om man har med egna delar. Skrivs flitigt om detta i bransch tidningar. Det enda som blir kvar är ju de garantier du kan åberopa från de du köper delen ifrån .

Liknande ämnen

  1. VW Passat V6 erfarenheter.
    Av Bacon i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 22:24
  2. Erfarenheter av 225-40-19?
    Av kIM0h i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 14:04
  3. erfarenheter av 2.8t V6 ?
    Av brandcore i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 19:45
  4. 9-3 2.3i Erfarenheter
    Av Folke_ i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 17:18
  5. erfarenheter om kkk agg ?
    Av Fransson__ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 13:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •