Men nu blir jag brydd.
Jag tog bilen till jobbet idag, trevlig tur förstås, men det luktade svagt av glykol i kupen med rattarna ställda på 19.
Körde hem igen och nu när bilen kallnat gick jag ut för att se hur mycket kylarvätska den druckit, till min stora förvåning
så avr det precis på max-strecket, precis som efter fyllningen igår ?? Jag körde ganska exakt 10 mil.
Dessutom, på hemvägen luktade det INTE glykol, men det kanske är så enkelt som att då var det väldigt varmt så bilen blåste inte luft genom värmeväxlaren ?
Kände dessutom vid mattan på sidorna av konsolen, inte blött.
Nu är jag väldigt konfinderad, men självklart kommer jag att efterdra toppen oavsett då jag ändå måste byta ventilkåpspackningen.
Vilka ventilkåpor passar f.ö ? alla B205 och B235 lär väl funka ? hur är det med B202 ? B204 och B234 ? ..Jag har alltid tyckt att den olackade ventilkåpan ser så ful ut..