Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 94 av 94

Ämne: Saab 9-3 Aero 2002 - Clubsport

  1. #81
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Ytterby, Kungälvs kommun
    Inlägg
    120
    Medlem#
    9699
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Jag har både klämman och 6-p-staget.
    Lixom motorfästen från Genuinesaab.
    Kommer bra till nytta
    Även Grövre ARB fram o bak. Samt topplagringar från EPIC.
    Ligger bra på vägen!
    Johan H:
    Du skriver att du har grövre ARB både fram och bak. Jag har köpt en ARB25 till bak men vad har du satt fram?
    Med vänlig hälsning Johan

    96TT -63, 900 Cab 2,0T -95, 9-3 Aero T7 Coupé -99,
    Tidigare (96 V4, -69 såld)(99 X7, -73 såld)(99 Turbo CC -78, såld)(9-3 SE Turbo -00, skrotad) (2 st 9-3 LTT -99, sålda)

  2. #82
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    52
    Medlem#
    12840
    Diesel får jag anta

    2 användare gillar detta inlägg



  3. #83
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 859
    Medlem#
    5849
    Hade varianter med dieselmotor grövre krängare än sportchassiet?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  4. #84
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 455
    Medlem#
    3183
    Diesel är korrekt. Kan mäta diameter.
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  5. #85
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    52
    Medlem#
    12840
    Diesel är 28mm
    Aero hade som regel 26mm
    Har för mig att Viggen har 24mm

  6. #86
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Ytterby, Kungälvs kommun
    Inlägg
    120
    Medlem#
    9699
    Citat Ursprungligen postat av Nordenfors Visa inlägg
    Diesel är 28mm
    Aero hade som regel 26mm
    Har för mig att Viggen har 24mm
    Tack för info. Jag har 26mm på min Aero idag så det verkar stämma. Bara att börja leta dieselkrängare.
    Med vänlig hälsning Johan

    96TT -63, 900 Cab 2,0T -95, 9-3 Aero T7 Coupé -99,
    Tidigare (96 V4, -69 såld)(99 X7, -73 såld)(99 Turbo CC -78, såld)(9-3 SE Turbo -00, skrotad) (2 st 9-3 LTT -99, sålda)

  7. #87
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 859
    Medlem#
    5849
    Hur gick det i Lördags, kom du hem utan repressalier?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #88
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    52
    Medlem#
    12840

    Hemma från Gelleråsen

    Kör en liten update ifrån lördagen på Gelleråsen

    Startade 05:40 ifrån Trollhättan (4 bilar), tog vägen via Gullspång/Kristinehamn. Ruskigt fin väg sådär på morgonen. 100-120 hela vägen gör att avstånden krymper.
    Stövlade in på McDonalds i Kristinehamn kvart i 8 och drog en frukost.

    Kom fram till Gelleråsen och gjorde allt det där man brukar göra. slänga ur allt ur bilen, få den besiktigad osv osv.

    Väntade snällt på körningarna efter Acc och Slalom

    Gav mig ut på familjekörningen och allt var ok, inga problem.....
    Men efter bara 5 varv på bankörningen så började det låta oroväckande vänster fram.
    Uppträdde bara vid högersväng.

    Blev värre och värre så jag gav upp och rullade in i depån igen för att försöka lokalisera felet.
    Hittade ingenting givetvis så jag ställde mig i kön igen men denna gången kom det efter bara 3-4 svängar.
    Rullade återigen in i depån. Fick se mig slagen denna gången.

    https://www.youtube.com/watch?v=i7hA...EricNordenfors

    Ljudet hörs vid 2:42 och lite framåt. Detta var i början och sen blev det bara värre tyvärr.
    Vid hemfärd lät det vid varje högersväng tills vi kommit ut från banområdet. Sedan tystnade det och försvann.
    Så under hemfärden och nu efteråt har jag inte hört något alls.

    Inte så mycket mer att berätta än att vi stannade i Otterbäcken och käkade pizza.

    f6b8f4dd05cd88ac56a75fa005605749.jpg


    Planen är väl att ta isär framvagnen och riva ner drivaxlar. Får bli att renovera dom inför Knutan till våren. Är inte jättesugen på att åka 35 mil för att åka 3 varv

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #89
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7499
    Hyr ett släp så kan du piska tills det rasar! Talar av erfarenhet.

    Tyvärr hade jag missat att jag skulle på teater i lördags så fick snällt ställa in Gelleråsen. Riktigt synd Nya tag i april!

  10. #90
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    52
    Medlem#
    12840
    Tror jag saknar både dragbil och behörighet för en sådan operation
    Resan till Knutan på våren är ju halva grejen

  11. #91
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    614
    Medlem#
    5788
    Citat Ursprungligen postat av Nordenfors Visa inlägg
    Resan till Knutan på våren är ju halva grejen
    Utom vid haveri, då suger det kamelpung..
    //Dunken

    1 användare gillar detta inlägg


    Projekt Secret ..

  12. #92
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 267
    Citat Ursprungligen postat av Dunken Visa inlägg
    Utom vid haveri, då suger det kamelpung..
    //Dunken
    Havveri i samband med eller resa till bilträffar är roliga minnen och det löser sig alltid.
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  13. #93
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    52
    Medlem#
    12840
    Citat Ursprungligen postat av Dunken Visa inlägg
    Utom vid haveri, då suger det kamelpung..
    //Dunken
    Hallå där, nu ska vi inte vara sån!

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Havveri i samband med eller resa till bilträffar är roliga minnen och det löser sig alltid.

    Ja helt sjukt vad mycket folk mekat ihop påväg till/under/efter banträffar förut.
    Det mesta som går att byta på plats har ju gjorts någon gång

  14. #94
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 267
    Citat Ursprungligen postat av Nordenfors Visa inlägg
    Hallå där, nu ska vi inte vara sån!




    Ja helt sjukt vad mycket folk mekat ihop påväg till/under/efter banträffar förut.
    Det mesta som går att byta på plats har ju gjorts någon gång
    själv har jag typ bara tjuvkopplat en og900 när tändningslåset blev stumt (med massa hjälpsamma människor, Gävleträffen är Kanon) och sen tappade jag växellåds oljepluggen påväg hem. det var 1 resa

    det löser sig alltid... saabfolk är hjälpsamma!

    1 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

Liknande ämnen

  1. Saab 900 TurboS Clubsport -92, SÅLD
    Av Schwartz i forum Projekt
    Svar: 511
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 21:27
  2. Saab 9-3 aero 2002 Steg 1
    Av Feel_Mee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 22:40
  3. [LÖST] Oljelukt OG9-5 B2x5
    Av donaldduc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 12:37
  4. Saab 9-5 Aero 2002, backsensor?
    Av 95_Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •