Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Sista chansen att köpa en ny Saab?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245

    Sista chansen att köpa en ny Saab?

    https://www.blocket.se/annons/gavleb...se_v6/92657307



    Hade jag sålt upp den så hade jag nog valt en annan miljö att fota/visa upp den i.

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Bateman den 2020-10-28 klockan 22:56.

  2. #2
    Helt original? Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Internet
    Inlägg
    632
    Medlem#
    11785
    Va I helvete. Hur i. Coolt...

    /Tapatalk
    Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Om jag inte minns fel så har den där varit till salu förr. Det är en bil som stått på ett fordonsgymnasium och varit "undervisningsmaterial".
    Jag vet inte jag om den verkligen kan anses vara "ny", oskruvad är den garanterat inte

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Så den kanske inte ens är inregistrerad eller ens registrerbar?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    46
    Medlem#
    13549
    Om man vill ha 300' för bilen så får man nog anstränga sig lite mer, inte några bilder på en gräsmatta där den kan ha stått och rostat i åratal.
    Är det en ej registreringsbar förseriebil som användits som undervisningsmaterial så är det för dyrt..

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Om jag inte minns fel så har den där varit till salu förr. Det är en bil som stått på ett fordonsgymnasium och varit "undervisningsmaterial".
    Jag vet inte jag om den verkligen kan anses vara "ny", oskruvad är den garanterat inte
    Haha, så det kanske det är därför som den saknar regplåtar, den är inte reggad.

  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Gaanska coolt!

    Citat Ursprungligen postat av apc Visa inlägg
    Om man vill ha 300' för bilen så får man nog anstränga sig lite mer, inte några bilder på en gräsmatta där den kan ha stått och rostat i åratal.
    Tja att den inte har stått på den gräsmattan och rostat sedan den tillverkades är väl uppenbart.
    Med 35km på mätaren vill man nog inte köra en meter i onödan om man skall kunna kalla den "NY". Den som är intresserad av denna typ av bil och beredd att betala vad det krävs bryr sig knappast om var den står. Viktigare är att den inte får en enda extra km på mätaren. Om jag hade sålt den skulle provkörning få ske efter ägarskifte.

    Och skulle jag köpa den skulle jag hämta med släp. Men det är jag det...

    Citat Ursprungligen postat av jellybear Visa inlägg
    Så den kanske inte ens är inregistrerad eller ens registrerbar?
    Citat Ursprungligen postat av apc Visa inlägg
    Är det en ej registreringsbar förseriebil som användits som undervisningsmaterial så är det för dyrt..
    Om den är registrerad eller inte är rimligen en icke-fråga för seriösa spekulanter, som inte skall köra bilen. Utbudet av andra registrerade/registreringsbara Saabar med max 35km på mätaren är lika med noll (0). Så utan alternativ påverkar den saken knappast priset.

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Om jag inte minns fel så har den där varit till salu förr. Det är en bil som stått på ett fordonsgymnasium och varit "undervisningsmaterial".
    Jag vet inte jag om den verkligen kan anses vara "ny", oskruvad är den garanterat inte
    Om den är skruvad eller inte är väl inte såå viktigt. Rimligen kommer köparen direkt ta och skruva/gå igenom den ordentligt. Närmare NY och originalskick än så här kommer man knappast. Även om det krävs lite jobb. Men då vet jag ju iofs inte status utan utgår från att den är "spritt ny" som det står och att bilen är felfri. Med tanke på åldern finns det nog ett och annat som bör göras oavsett. Men skall den inte köras behövs det kanske inte.

    Fast då tänker jag mig att köparen ser en poäng med att inte köra bilen. Visst är det imponerande med långmilare. Men att ha en bil som platsar på top-listan över kortmilare imponerar säkert mer!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Tja, titta på bild 3 av 4 så ser du en rejäl bula i passagerardörren, så att den skulle vara i nyskick kan vi genast glömma.
    Har den stått på ett fordonsgymnasium som utbildningsobjekt kommer det finnas massor av märken, skrap, fläckar på inredningen osv. Plus att den nog varit i delar rätt många gånger och inte hopskruvad av auktoriserad verkstad om man säger så.

  9. #9
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 263
    Medlem#
    6770
    Svårt att avgöra på bild 3 om det är en bula eller någon annan bils hjul som speglas. Bilen känns väldigt bekant och har i så fall varit till salu i år. Den jag tänker på var en icke reggad förseriebil som använts som övningsobjekt på en fordonsskola.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Lite kul att leka detektiv här...

    Säljaren är en man som har noll bilar registrerade på sig, liksom den andre (betydligt yngre mannen) som är boende på samma adress vars gatunummer och postort matchar det på huset man ser i annonsen.

    Däremot har säljaren en c/o-rad i sin matalsskrivningsadress och c/o-personen har en stadig hög bilar registrerade på sig, varav flera saabar. Men bland dessa bilar återfinns heller ingen ng900.

    Går man in på car.info hittar man 47 inregistrerade ng900 med samma motor, årsmodell och växellåda som angivet i annonsen. En av dem finns faktiskt strax utanför sandviken, inte på samma postnummer som annonsen men "bara" 2 mil därifrån. Så det går ju inte helt att utesluta att bilen skulle vara inregistrerad.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. SAAB Parts Sista Chansen 3:dec
    Av Fredrik / 1941 i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-12-08, 14:35
  2. Sista chansen inför inköp av en 9-5 Vector -06
    Av imported_Björnfot i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •