Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Knarrande ljud vänster hjulhus OG9-5 LÖST

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    21
    Medlem#
    -

    Knarrande ljud vänster hjulhus OG9-5 LÖST

    Problemet gällrr en saab 9-5 aero -99 Ys3e. Har undersökt knarrande ljud vänster fram. Luft upp bilen och snurrat på hjulet men inget ljud eller glapp upptäcktes då. Ljudet hörs ju främst i lågfart och det känns som om att det blir värre vid högersväng. Någon som har en idé? Och ja jag har beställt ny kåpa till blinkersen.

    https://youtu.be/1CS7G0KeuiE
    Senast redigerat av Chronaus den 2021-06-06 klockan 16:56.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Ljudet kommer nog från fjäderbenslagringen, byta den kanske?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    21
    Medlem#
    -
    Testat att vrida ratten fram och tillbaka med motorn igång och lyssnat på fjäderbenet men inget misslud då. Knarrandet kommer endast vid färd och ökar och minskar med varje rotation av hjulet.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-10-28 klockan 13:47. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2020
    Inlägg
    68
    Medlem#
    -
    Min 9-5a knarrade när jag svängde och accelererade, mest vid sväng och accleration i låg fart. Felet var krägningshämmarstagen och de bakre subframebussningar. Kolla även fjäderbenslagringen men då borde det låta när du vrider ratten stillastående också.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    21
    Medlem#
    -
    Har kännt runt i hjulhuset samtidigt som jag gungat bilen fram. Missljudet känns i drivaxel. Byter den och håller tummarna.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-10-28 klockan 13:48. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2018
    Inlägg
    21
    Medlem#
    -
    Glömde skriva här. Det var drivaxeln! Lite bökigt för en ovan mekare men det gick kanon. Bytte höger några månader senare pga trasig damask men den var tuffare att få loss. Vänster är kopplad direkt på lådan och därmed smord i infästningen

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. [LÖST] Knarrande ljud från vänster framhjul NG900
    Av Kiwi-OD i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •