Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CRC Remspray och andra bekymmer ...

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    89

    CRC Remspray och andra bekymmer ...

    Skaffade CRC Remspray som skall "förhindrar slirning och gnissel samt att drivremmar spricker". Mest på kul, tänkte, kan väl inte skada?

    Så börjar remmen gnissla, eller gnissla & gnissla, låta lite mystiskt. Hoppas det är tillfälligt då jag ser att det blir en tunn film där remmen lämnar generatorhjulet. Hoppas det är det som låter ... blir ju lite deppad. Fasen att man ska vara så nyfiken.

    Konditionerade gummimattorna med silicon-spray ... tydligen så kommer man på saker i efterhand ibland. Jäklar vad hala de blev, skulle vara fint med en dusch silicon-spray på bromspedalen.

    PLING så fick jag tillbaka felkod P1230 på vägen hem, mitt i en sväng, blev lite tungstyrt då bilen inte orkar dra på tomgång utan lägger av pga limp-home-läge. Skulle sitta fint vid en påfart eller korsning ... Raderade, återställde spjällhus och tuffade vidare hem. Har beställt nytt spjällhus.

    Vissa dagar kan vara lite besvärliga!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    89
    Gnisslet är nu borta sedan en tid tillbaka med hederligt fett. Nytt spjällhus installeras imorgon, spännande och se om tomgången vid kallstart blir mer normal.

    Kan informera att rengöring med 5-56 eller annan dylig vätska gjorde att spjällhuset slutade generera felkod P1230 ... sedan ca 100 mil tillbaka. Tyvärr var förmodligen spjällhuset för slitet för att rengöringen skulle bita på den oroliga tomgången. Hoppas verkligen det nya spjällhuset skall fixa det.

Liknande ämnen

  1. Bekymmer med ACC
    Av Thane i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 16:01
  2. Acc-bekymmer 9-5 -07
    Av Gunnervik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 15:12
  3. saab 9 5 ABS BEKYMMER
    Av gela i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 21:12
  4. bekymmer
    Av Hunken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 17:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •