Resultat 1 till 20 av 50

Ämne: Tidsmaskinen: SAAB 9-5 AERO 2003

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2018
    Ort
    Västra Stockholm
    Inlägg
    43
    Medlem#
    11629

    Tidsmaskinen: SAAB 9-5 AERO 2003

    Ibland dyker det upp saker som gör att man måste handla.
    Jag såg en notis på FB om en SAAB 9-5 AERO 2003 som inte gått så långt, 26955 km.
    Jag följde länken via Blocket till City Bil i Spånga, klockan var då 9 på morgonen. Spånga ligger 4 km från där jag bor, så jag cyklade dit innan tio och såg bilen och den var kvar.
    Så jag köpte den, ett stort impulsköp kan man säga. Så jag lastade in cykeln och körde hem.
    Jag har en Griffin från 2009 sedan några år som jag har försökt hålla i trim.
    Detta är som en tidsmaskin bakåt i tiden, man kan förbygga sådant som redan uppkommit på liknade årsmodeller.
    Jag gick igenom alla papper som följde med och tog fram körställningarna vid olika tillfällen. Intressant. 1000 mil på 10 år.
    UED 783 Historia.png
    Vad händer härnäst:
    Dinol behandling beställd, en CdConnect SAAB Bluetooth ska monteras.
    Jag kommer att renovera backspeglarna, byta vakuumslangar, motorvärmare, byta vevhusventilation.
    Jag funderar på att göra en blogg av detta. Min bror hade en på sin Ferrari 275 GTB och Austin Martin, inte riktigt i samma division men detta kan ändå var intressant.

    Tipps och idéer tas tacksamt emot. Därför fortsätter jag här och inte på FB då det är lättare att följa här.

    13 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av randeben den 2021-05-15 klockan 17:04.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003
    Av i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 13:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •