Har fått för mig att montera in extraljus på båda bilarna (9-5) M01 och M09. Gillar att eljobb är snygga och tänker använda relä/säkringsboxens tomma platser för de nya reläerna och säkringarna. De tomma platserna är inte försedda med med anslutningar. Normalt sitter sådana monterade på de kabelsatser man köper för ändamålet så att det 'bara' är att sticka in dem underifrån till de klickar fast i sockeln i boxen. Nu tänkte jag göra mitt eget kablage och då måste rätt kabelskor anskaffas. De ska dels passa kabelarean (max 2,5 mm^2), dels passa i sockeln så att de 'hullingar' som finns låser fast kabelskon i sockeln. Har granskat den info som jag hittat och den är inte lättolkad. Det finns ett antal kabelskor med olika OEM-nummer som förekommer. Så därför vänder jag mig nu till de mer kunniga för att höra om någon vet vilka som ska användas. Det gäller alltså följande:

•Reläanslutning (9-5, 01)
•Reläanslutning (9-5, 09) samma reläer som ovan förstås, men är det ngn skillnad mellan boxarna som gör att det är andra kabelskor?
•Säkringsanslutning, midi (9-5, 01)
•Säkringsanslutning, mini (9-5, 09)

Som elektrikern sa: jag väntar med spänning...