Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Felkod P0115 och P1300 OG9-3

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Dvs stål/gummi(aktig?) kombination.

    Det blir säkert bra med den tångamperemetern! Ingen mening att ta en billigare för spara en hundralapp. Kul att tipset uppskattades!

    Att fixa bilar är lärorikt. Men lär sig ofta mer än man planerat. Nu hoppas vi det var plastbiten som orsakade stopp i bränsleledningen och att felet är lagat!
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Original är det tredo-tätningar mot bränslefiltret.
    Efter att jag rännt runt i hela stan hittade jag brickorna i vår lokala würth butik. Efter att ha monterat filtret ihop med dem känns det som att jag aldrig kommer använda koppar igen, så smutt var det
    Passade på o byta olja och sätta på vinterdäcken i samma veva..
    Tyvärr så hjälpte bara detta med att pumpen slutade låta så förbannat. Problemet kvarstår!
    Men fick fram P1300 igen nu. Motorlampan började blinka och bilen rycka vid gaspådrag efter ett tag och försvann vid en snabb bromsdutt och där låg koden.
    Har läst att det kan vara allt möjligt som spökar. Vill ju inte tro att pumpen är boven, men jag börjar fundera nu eftersom jag vet att den lägger av!
    Vad mer finns det som kan göra att den nyper? Och sen hoppar igång vid en inbromsning?
    Blir väl och gå igenom alla vaccuumslangar i veckan samt kolla ventilerna... suck! Kanske borde beställa en originalpump också...

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Har dröjt med uppdatering, men har kollat igenom alla slangarna. Hittade ingenting som var konstigt eller trasigt. Bestämde mig för att tanka bilen full för att kolla så att armaturen satt på rätt ställe och att mätaren visar rätt. Det gjorde den dessvärre inte, men det känns som att felmarginalen är överkomlig. Nu till det lustiga: bilen går klockrent med full tank. Detta får mig att fundera om det är nå knas med avluftningen eller något sånt? Har dock inte hunnit köra ur tanken så jag vet ju inte om felet återkommer ännu. Men jag uppdaterar när jag vet!

Liknande ämnen

  1. Felkoder på ACC OG9-5
    Av FS i forum Allmänt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-06-27, 19:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •