Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 84 av 84

Ämne: Bort med rosten, 9-3 projekt!

Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Medlem#
    6770
    Citat Ursprungligen postat av Farbror skum Visa inlägg
    Åkte till bilprovningen med 9-3an i dag. "Arbor green" den färgen uppträder verkligen i olika skepnader beroende på ljusförhållanden, ett tag tyckte jag det var en ful-snygg färg men kolla så gul den var i den lågt stående kvällssolen utanför bilprovningen i dag! Blev tvungen att ta en bild. Besiktningsmannen tyckte det var en ovanlig och vacker SAAB-färg. Mannen hittade glapp spindelled höger fram, hjälpte inte att kollra bort han med mycket SAAB snack. Återbesök inom en månad.

Kvällssol
    Bifogad fil 17923

Dagsljus soligt
    Bifogad fil 17924

Mulet väder
    Bifogad fil 17925
    Besiktningsmannen tyckte väl den var så att han ville se den igen

1 användare gillar detta inlägg

Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Aha, det är ju min 9-5a som jag renoverade och lackade om för några år sedan! Lite avstannat projekt men pågående.. http://forum.saabturboclub.com/showt...ab-9-5-Projekt Köpte en laserröd 9-5 billigt med en krockad bakdörr och bugglor på huven. Fixade ny dörr. Gjorde huven ett år senare. Blev påbackad tredje året så hela bilen flyttade sig halvmetern ur parkeringsrutan! Knackade ut plåtskadan fick 12pix av LF att laga själv med och då räckte det till att fixa rostprickar/dörruppslag och lacka om hela bilen runtom. Renoverade hela motorn också året efter det. Projektet pågår fortfarande med inredningen. Bytte till en helskinninredning som hade fel färg. Färgade om skinninredningen röd. Har tröttnat på elden på huven så kommer nog slipa bort elden och se om jag klarar att måla ett annat motiv av ngt slag på huven. Nu har jag fått tag i dörrsidor med svart skinn som ska monteras, men först lite målning av prylfacken på dörrsidorna, kanske silver/borstad aluminiumlook.
    https://www.youtube.com/watch?v=E4hI0Y4TNR8

Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av benny900 Visa inlägg
    Besiktningsmannen tyckte väl den var så att han ville se den igen
    Ja troligen hihi, men lite drygt åka tillbaka å visa upp att man fixat felet, kan dom inte lita på folk!

Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Medlem#
    -
    Håller på med inkoppling av SPA styrdonet för backsensorerna. Bilen har inte haft backsensorer tidigare så det är en nyinstallation med kablar/don från en donatorbil. Är nu i bakre elcentralen och ska stifta in/överföra kablar med stift från donatorbilen för I-Bus och B+ i det blå kontaktdonet-REARs vita kontakt. Får inte ur kablarna ur den vita kontakten med den röda låsribban fast jag dragit ur ribban! Hur gör man för att stifta ur dom, ska man bara trycka ur stiftet när röda ribban är utdragen eller är det någon mer hake på kontaktstiften? Är det någon som vet skulle det uppskattas
    Har inget urstiftningsverktyg tyvärr.

20201022_201228.jpg

Uppdatering! Det löste sig, var bara att trycka hårdare så ploppade stiften ur! Gröna för I-BUS och röd till+ inkopplade
    20201022_213529.jpg 20201022_215730.jpg

Liknande ämnen

1. Rosten har kommit...?
    Av BAAS 3-9 i forum Utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 02:34
  2. Vad gör man åt rosten?
    Av kryss i forum Utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 10:27
  3. Vad göra åt rosten?
    Av JeppeK i forum Utseende och styling