Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ny undersektion

  1. #1
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129

    Ny undersektion

    Funderar på vad som är hållbart över tid...

    Detta eftersom det inte tillverkas fler SAABar, däremot byggs en del om i olika grad.
    Dessa byggen kan följas i projekt delen av detta forum.

    Jag funderar om inte en reseberättelse del skulle skapas.
    Resor med sin SAAB kommer att fortsätta, hoppas jag.

    Detta är något som jag anser skulle vara av ett allmänt intresse om man i reseberättelsen även lägger upp några bilder på Saaben längs resan och fyller på med information om hur hon skötte sig (bilen alltså), spann hon som en katt, gjorde det Polska bränslet henne svårstartad, fick du hjälp med byte av tändkassett i en liten skönt som ägdes av en Saab entusiast!

    Dessa berättelser kommer hålla över tid.

    Mitt förslag är att skapa ett Saab relaterad kategori där reseberättelser ska få utrymme.

    Körde själv ca 150 mil med min m/04 Cab denna Sommar. Resan gick från Stockholm till Öland och tillbaka. Tre damer och en herre kom fram och berömde skicket, delade med sig av sin relation till Saab osv.
    Detaljer som jag känner vore trevligt att dela med sig av.

    Mvh

    Loffe

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Loffe den 2020-08-30 klockan 22:43.
    Till mitt garage: Garaget

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Det skulle vara intressant att läsa berättelser som håller över tid. Jag hade en liknande tanke för ett tag sedan. Så jag gjorde ett ryck och skapade en tråd i kategorin TurboTrycket, en kategori till för
    Information och diskussioner gällande STCS egen medlemstidning TurboTrycket. En forumdel som ger dig möjlighet att tycka till om och även bidra med material till klubbtidningen.
    Det har varit få bidrag där de senaste 5 åren. Även om den utmärkta skriften slutat komma i brevlådan tror jag det finns berättelser värda att berätta.

    Reseberättelser skulle passa utmärkt i tråden jag skapade, välkommen att fylla på! Eller i en egen tråd. Vad tror du?
    TurboRycket klarar coronakrisen!

    Att fortsätta här känns dock lite OT. Det är väl ingen klubbfråga, eller?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •