Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Trög och hackig styrning NG9-3 -05

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Tog risken att dela mina spekulationer, skönt om jag har fel, ville bara försäkra mig om att ha delat alla fakta i målet!

    Gällande att den drar så är det oförklarligt, gjort om hjulinställningen 3 gånger, sista gången kom "den bäste" och översåg operationen. De intygar att de små avvikelser som finns inte ska märkas. Däcken har varit nya och skiftande, vinter/sommar, de har kikat över och ryckt i allt utan att hitta något. Väldigt irriterande eftersom jag är lite petig... Den drar redan i låga farter, 15-20 km/h så något är det.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-09-30 klockan 17:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-3, 2.0t, 2005

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Fick tummen ur och bytte till en begagnad servopump, detta löste mina problem. Dock verkar oljan aldrig bli "fin" igen, trots otaliga genomspolningar med färsk servoolja är den fortfarande svart.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    Saab 9-3, 2.0t, 2005

  3. #23
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 927
    Bytte du packboxen då? Blir den svart hela tiden så låter det ju som motoroljan tränger in i systemet vilket det gör om packboxen fuskar........

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Japp, bytte packbox och jag har bytt oljan flera gånger tidigare men den blir snabbt svart. Dock utan att nivån ökar så jag tror inte det kommer in ny, antar att det finns så många skrymslen att man kan sploa mycket innan det blir helt rent
    Saab 9-3, 2.0t, 2005

  5. #25
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 927
    Låter märkligt oavsett, de jag har sanerat har det snabbt blivit ren och fin olja med ett par tre liters genomspolning. Brukar debitera 4liter olja, spola med tre och ha lite att fylla med sen.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    205
    Hmm, ja men det är ju intressant, redan förra gången jag bytte packboxen hade jag detta fenomen, föer år sedan och ingen stigande oljenivå under hela den tiden. Samma nu, inga problem som det men oljan blev inte ren.

    Jaja, funkar det nu så får det vara så men ändå en observation.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-12-07 klockan 15:17. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-3, 2.0t, 2005

Liknande ämnen

  1. Hackig styrning NG9-3 -04
    Av supereldare i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2020-06-11, 22:02
  2. [LÖST] Trög och hackigt styrning ng9-3
    Av tact i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-01-28, 08:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •