Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Krockkudde ur funktion, kontakta verkstad NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -

    Krockkudde ur funktion, kontakta verkstad NG9-3

    Tjena,

    har haft detta problem på min NG9-3 (2003) ett tag och lyckats glida genom besiktningen ändå för den slocknar ibland och detta har hänt precis vid besiktningstillfällena. Nu tänkte jag fixa det, jag hittade en airbag till bra pris så jag testade att byta den, men felet kvarstår.

    Vad gör jag nu?
    Kan man felsöka specifikt med en Tech 2?

    Bor I Stockholm norr (Upplands-Bro) om nån med en Tech 2a vill offra sig att felsöka för en låda bärs?

  2. #2
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 938
    Medlem#
    12120
    Tech2 kan troligen berätta mer exakt var felet sitter, i mitt fall (OG9-5) så sa felkoden specifikt vilken sensor som den tappade kontakten med, bytte den så försvann problemet.

    Jag har Tech2, men befinner mej väl en timme bort så det borde finnas nån närmare.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 469
    Medlem#
    11937
    "Krockkudde ur funktion" behöver inte vara själva krockkudden (du har väl dessutom flera, vilken bytte du?), det kan även vara en krocksensor, kablage, styrenhen m.m. som ger det felmeddelandet.

    Du behöver läsa ut felkod med tech2, den kommer att peka ut mer specifikt vad i airbagsystemet som tänt lampan.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av GlennB Visa inlägg
    Tech2 kan troligen berätta mer exakt var felet sitter, i mitt fall (OG9-5) så sa felkoden specifikt vilken sensor som den tappade kontakten med, bytte den så försvann problemet.

    Jag har Tech2, men befinner mej väl en timme bort så det borde finnas nån närmare.
    Ja, precis... Jag har inte kollat med Tech 2 men det känns som att det är nästa steg. Typ Uppsala eller Västerås då gissar jag?

    Avvaktar lite, borde väl kanske finnas någon i trakten :-)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jellybear Visa inlägg
    "Krockkudde ur funktion" behöver inte vara själva krockkudden (du har väl dessutom flera, vilken bytte du?), det kan även vara en krocksensor, kablage, styrenhen m.m. som ger det felmeddelandet.

    Du behöver läsa ut felkod med tech2, den kommer att peka ut mer specifikt vad i airbagsystemet som tänt lampan.
    Hittade en airbag plus ratt till väldigt bra pris så jag chansade lite och bytte. Som sagt, har haft felet en stund men börjar bli dags att fixa det.

Liknande ämnen

  1. "Stöldlarm ur funktion kontakta verkstad" i SID OG9-5
    Av saabtsport i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-12-16, 16:59
  2. [LÖST] Felkod B1785 "Stöldskydd ur funktion. Kontakta verkstad" OG9-5
    Av JOPARM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 21:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •