Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Garanti för lackering via försäkring

  1. #1
    Sugmotor Saabtjejens avatar
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    66
    Medlem#
    -

    Garanti för lackering via försäkring

    Hej! Min bil var inne på skadeverkstad i slutet utav augusti 2019 då ett blindstyre till förare körde in i min framskärm. Iallafall så fick bilen åka in för lackering o byte av framskärm, blev jättefint.

    Men, nu har det snart gått 1år och får enormt med lack släpp! O det fortsätter att släppa runt kanterna där det redan lossnat vilket kommer resultera att de kommer se sjukt fult ut om bara ett år till. Är nästan som målarfärg/nagellack att man kan dra av liksom, de flagnar inte utan man kan liksom bara fortsätta dra av.

    Ja en framskärm är utsatt för stenskott men varken den andra sidan ser ut så (original) och framskärmen såg ju inte ut så heller original innan den bytes ut.

    Okej att man kanske får 1-2 lack släpp men här är det flera ställen och det syns kan jag säga. Utseendefixerad som jag är vill jag bara själv åtgärda det då det stör mig ordentligt.

    Skrivit till försökringsbolaget angående detta men svaret dröjer, kanske någon som varit med om liknande?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    / Med vänliga hälsningar
    9⁵ vector sportkombi 2,3t 02 - såld
    9³ vector sportkombi 1,8t 08 ♡

  2. #2
    Reklamera hos lackeraren! Bra att du tipsar FB, men de kommer bara hänvisa till lackeraren.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981
    Ett tips är att sätta dit skyddlisterna till skärmkanterna som kom på senare årsmodeller, så blir inte kanten sönderskjuten av stenskott.

Liknande ämnen

  1. MRF-garanti
    Av Ekio i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 12:19
  2. Lackering...
    Av BamZe84 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 23:28
  3. garanti?
    Av tvingjohan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •