Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Saab 9-3 kombi 2.0T -07 *Tvättad och....ren*

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Jag är van vid og900ans H4 halvljus så ja, NG9-3 är "lite" bättre där.

Ser dock ut som det blir sådär spridning och potentiellt bländande för andra i trafiken..? dom där två är tyvärr lite svåra att kombinera på halvljus.

Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Medlem#
    6866
    Det går att peta i ballasten i huset på extraljusen efter lite meck, såga bort öronen på ballasten exempelvis. Har testat och vet att det går. Fungerar värmepistolen på grå plasten som på volvo?

Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Puttel Visa inlägg
    Fungerar värmepistolen på grå plasten som på volvo?
    Nej för helsike! Förstör inte ännu mera...
    Finns så mycket bra produkter för plastdetaljer idag så det finns inte en enda anledning..

3 användare gillar detta inlägg

9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Jag är van vid og900ans H4 halvljus så ja, NG9-3 är "lite" bättre där.

Ser dock ut som det blir sådär spridning och potentiellt bländande för andra i trafiken..? dom där två är tyvärr lite svåra att kombinera på halvljus.
    Blir samma avgräsning som innan så de kommer inte blända motkommande, du får bara bra bra mycket längre sikt
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

Helt original Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Medlem#
    11785
    På bruksbilen kör jag 3x nbb alpha 225 pencil med 60watt xenon. Och en led ramp kombinerat med xenon i helljuset. Det är lysande. (lovar, är inte mörkrädd)

/Tapatalk

1 användare gillar detta inlägg

Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Medlem#
    10566
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg

och dörrsidorna Måste ljuddämpas.. skallrar lite väl mycket.
    När du gör det så får du jättegärna lägga upp lite bilder på hur du river dörtsidorna. Jag behöver göra samma sak på min nämligen men har fegat lite

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Citat Ursprungligen postat av Puttel Visa inlägg
    Det går att peta i ballasten i huset på extraljusen efter lite meck, såga bort öronen på ballasten exempelvis. Har testat och vet att det går. Fungerar värmepistolen på grå plasten som på volvo?
    Intressant med ballasterna, kanske ska kolla lite på det. Jag kommer lossa fronten när jag monterar extraljusen ändå, det är såpass enkelt och jag har gjort det liite för många ggr..

Värmepistol är som att tjacka upp hästen innan man säljer den... Bra för stunden men inte alls bra i längden.
    Jag kör med Concept vista, gillar det medlet.
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Blir samma avgräsning som innan så de kommer inte blända motkommande, du får bara bra bra mycket längre sikt
    får erkänna mig skeptisk, kanske ändrar mig vad det lider.

Citat Ursprungligen postat av Namino Visa inlägg
    På bruksbilen kör jag 3x nbb alpha 225 pencil med 60watt xenon. Och en led ramp kombinerat med xenon i helljuset. Det är lysande. (lovar, är inte mörkrädd)

/Tapatalk
    Inte alls va? häromkring finns det ingen anledning av den nivån :P kommer bara blända folk i nästa bebyggda område då

Jag ska fota lite när jag demonterar för ljudisolering. när det nu blir! bra inomhusjobb när det är lite kallare.

Helt original Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Medlem#
    11785
    Fick mina nbb för 1500kr. (paket pris) så gick inte att motstå

/Tapatalk

Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Extraljusen blev lång och tråkig historia.

allt är fördraget och så men själva extraljusen blev bara.. fel. Först så upptäckte jag att en av xenonballasterna hade gett upp. Så jag åkte och köpte ett par Halogenlampor!
    hh
    sen monterade jag allt och insåg att jag glömt kolla vilken sorts extraljus det var, det var pencil elr liknande. Problemet där är att jag har faktiskt helt OK helljus rakt fram precis i en smal stråle, det jag hade velat ha var något som lös upp Lite mer än percis mitten av vägen. Dessutom var ljusena gamla och slitna..
    Så nu har jag inga extraljus. Men jag har lagt mängder av tid och lite för mycket pengar på att inte ha det. alltid nått

Annars har jag mest kört med bilen. blev en 50 mils runda igår, 60% landsväg och resten motorväg, ska tanka och dubbelkolla men Sid säger 0,85 på 95 oktan vilket är närmare hälften av vad den tar när jag kör omkring i stan.

hade förträngt att allt med vindrutetorkarna ska bytas, som tur var regnade det i princip hela tiden igår så jag blev påmind om missljuden och det skumma beteendet. ja och sen kommer dom nya torkarbladen inte skada.

Dörrsidorna står kvar på att göra listan, just nu håller jag på med og900 delar för att förhoppningsvis få färg på lite saker medans det är varmare.

just det! Värmen funkar inte på förarsidan, men däremot på passagerarsidan. OM det är sitsen, går det skifta den från passagerarsidan till förarsidan?

Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Medlem#
    5849
    Verkar bara finnas två artikelnummer för "heating pad" där det är sportstol eller inte sportstol, så h/v torde vara samma artikel..
    Har funderat över denna manöver själv, då funktionen är tveksam i min bil...
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Frågan jag ställer mig är om det går att flytta hela dynan.

att byta värmeslinga verkar vara ett drygt jobb, att skifta hela dynan däremot...

Vfr

Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Medlem#
    6866
    Jag demonterade en dyna när jag satte i skinnet i den förra bilen. Det va inte så himla svårt.

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hur gör man med klädselklammrena när man återmonterar?

i Wis ser jag bara grejjer om specialverktyg till saab nr som inte finns längre.

demontera brukar ju sällan vara det jobbiga..

Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Opel Insignia -18 Sports Tourer

Sugmotor _Skalmans avatar
    Reg.datum
    maj 2015
    Medlem#
    10101
    Jag bytte värmeslingan i min förarstol, tog ur stolen ur bilen och upp på en arbetsbänk, det var inte så himla jobbigt tycker jag, även om jag undrade hur i hela världen jag skulle få ihop det när allt var isär. Angående clipsen så använde jag stripes istället.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    då vet jag att det borde gå iaf.

Bara komma runt att allt kostar massa jävla pengar då
    Om det blir byte blir det mot december/januari. Restskatt betalas i veckan och fordonskatt nu i oktober.

vinterdäcken orsakar huvudvärk dom med... Jag har 17" däck, skiftina, men sen har jag bara 9-5 fälgar och alla ng9-3 fälgar finns minst 2 timmar bort. 17" ng9-3 fälgar borde la finnas kan man tycka. finns dom är det 1.8mm sommardäck och an ska ha minst 3500 spänn för sönderstötta fälgar.

9-5 däremot! det gödslas med 17" till dom.

Liknande ämnen

1. Flytta Dimljus från en 9-5 kombi -07a till en annan 9-5 kombi -07a
    Av Rickard93 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-19, 20:13
  2. Tvättad eller inte?
    Av john_heden100 i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 01:56
  3. Få bilen tvättad för $10000..
    Av T16_AeRo i forum Tidsfördriv
    Svar: 11