Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Avbrott glödstift - går det att köra? NG9-3 TTiD

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Avbrott glödstift - går det att köra? NG9-3 TTiD

    Av en ren slump upptäckte jag felkod P 0674 08 (Avbrott glödstift cylinder 4) med Tech 2an efter jag gjorde en regenerering av DPF. Nollade denna och körde runt lite och nu dagen efter var den tillbaka. Har tyvärr ingen multimeter i närheten så har inte kunnat mäta av funktionen men anslutningen ser bra ut.

    Mitt bekymmer är att vi ska iväg 50 mil bort till mina föräldrar imorgon söndag och jag hittar inte riktigt alternativa resvägar, hela Stockholm är rensat på hyrbilar.

    Går det att köra 50 mil med ett dåligt glödstift? Kan eventuellt motorlampan med limp home tändas av ett avbrott i glödstift? Tänkte ta med Tech 2an för att kunna nolla felkoder i alla fall.
    SAAB 9-3 TTID 2008

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    8163
    Ja, du kan köra med ett trasigt glödstift.
    Bilen kan vara lite svårstartad kall, men det gäller ffa under den kalla tiden av året.
    /Johan

  3. #3
    Grundladd c20let2ks avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Kiruna
    Inlägg
    312
    Medlem#
    13152
    De är inga problem alls.. Kör på du.. Rätt många som kör med traiga glödstift nu om sommaren, sen när hösten/vintern kommer så kommer de en hög med folk till verkstan 'glödstiften gav upp helt sådär..'
    Samma veva med batterier och dieselvärmare när kylan börjar kommer hit i norr.. Har nog varit trasig ett tag men inte märkt de pga inga kyla..

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Avbrott givarkabel bromsvätskebehållare OG9-5
    Av aran i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-05-16, 16:26
  2. Avbrott cylinder 1 och 2 Trionic 7 Hjälp mig!
    Av Brisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 09:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •