Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lackeringsfirma Blekinge

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    1 241

    lackerare i Blekinge ?

    Hejsan är det någon som känner eller vet om någon
    bra och billig lackerare i Blekinge ?
    Skulle behöva lack till mitt
    kjolpaket , speglar och lite andra grejer .

    Tack !

    Mvh robin

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 654
    Hej

    Finns en lackerare utanför Bräkne-Hoby som är rätt OK.

  3. #3
    Sugmotor Saabtjejens avatar
    Reg.datum
    maj 2018
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    66
    Medlem#
    -

    Lackeringsfirma Blekinge

    Hej! Jag har ett behov utav att hitta en bra färgfirma som tar färganalys på min lack (solen må kanske ha blekt eller nått) men så de blir korrekt färgnyans samt som kan blanda ner lackfärg i en större sprayburk.

    Håller på nämligen att fylla i alla repor med spackel, tagit bort rostangrepp mm. Så färg kommer gå undan när jag är klar

    Jag har polar vit Saab 9³ så färgen är ju inte de roligaste att hitta till. Köpt original ifrån speedparts men den räcker inte långt, alldeles för liten och för ett pris på 155kr.

    Har nämligen väldigt mycket att lackera, som hela bakfronten, listerna som går längs med bilen o fronten fram. Älskar ha vit bil men fan asså vad allt syns!

    Tar gärna emot tips på lackerare i Blekinge som är bra och hyffsat okej pris ifall de skulle skita sig med min lackering då det är stora ytor som skall göras.

    Vad kan ett ungefärligt pris på lackering utav front om man själv grundar alla hål slipar mm och tar av lister?
    20200608_170836.jpg
    / Med vänliga hälsningar
    9⁵ vector sportkombi 2,3t 02 - såld
    9³ vector sportkombi 1,8t 08 ♡

  4. #4
    Av det jag fått fram i letande och förfrågningar så verkar ECG Lack och Bilvård i Osby vara bra. Att slipa själv är nog ingen bra ide ifall du inte är duktig och gjort det förut, det kan bli dyrare då en seriös lackerare alltid gör grundjobbet själv. Gissar att det går på mellan 5-6000 att få en front lackerad.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Färganalys kan du skippa. Färgkoden står på B-stolpen. Att sprayburkslacka en hel bakre stötfångare kommer inte att bli bra. Spara pengarna eller gör som Hamilton skriver. Allt annat förstör mer än förbättrar.

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 725
    Medlem#
    6850
    Ronneby bil lackering borde kunna göra bra jobb?

    Ramströms i Karlskrona är rätt bra.

    Eventuellt billigare kanske, IMT i Holmsjö?
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

Liknande ämnen

  1. Tech2 Blekinge
    Av jockesvensson i forum Region Syd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2022-05-25, 10:49
  2. träffar i blekinge.
    Av henkeman80 i forum Region Syd
    Svar: 131
    Senaste inlägg: 2013-09-30, 02:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •