Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta inredning OG9-5 -01

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    141
    Medlem#
    13240

    Byta inredning OG9-5 -01

    Hej! Har nyligen köpt en 9-5 Aero från 2001 som var alldeles för billig för att säga nej till.

    20k mil, 2 ägare innan, tanten som köpte bilen ny körde aldrig bilen under vintern på 15 års tid så den är ROSTFRI. (Köpte den för 11k kr, vilket jag tycker är ett bra pris för en fin välskött Aero)

    Det tråkiga är då att hon specca bilen med tyg interiören och plast instrumentbräda. Så nu är planen att byta inredning till halvskinn. Manuella stolar sitter i nu och det kommer monteras manuella stolar igen.

    Va är det jag behöver tänka på när jag byter inredning? Självklart ta bort minuspolen på batteriet då det är airbag i säten osv. Men är de något specifikt jag måste ha i åtanke?

    Mvh Lill_Erik

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Är det helt manuella stolar både nya och gamla så slipper man allt problem med nydragen el. Vilken årsmodell kommer nya stolarna från?

    Det enda jag kan komma på, förutom krockkuddarna som nämndes ovan, är att det tillkom en positionssensor på stolsskenan när man införde tvåstegsairbagen (-02???).
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    141
    Medlem#
    13240
    Nya stolarna är från 2002, så de borde vara rock n roll då eller?

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Jag vet inte vilket år positionssensorn och tvåstegsraketen infördes. -02 var bara en gissning som kanske inte stämmer. Å andra sidan så blir det ju tvärtom för dig om jag förstår det rätt. En nyare stol i en äldre bil som bara har standard-kudde och inte behöver sensorn. Så om jag förstår det rätt så borde det vara rock'n'roll.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    141
    Medlem#
    13240
    Härligt då får vi hoppas på det då, tack så mycket för hjälpen så länge. Får skriva här igen så fort jag fått bytt inredningen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-08-10, 20:44
  2. Byta till Aero/Viggen inredning! OG9-3
    Av makke32 i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •