Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Bästa och enklaste handsfree (telefon) för 9-5 2003?

  1. #21
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Orchid70 Visa inlägg
    Fredrik: <3 <3 <3
    En JÄTTE kram till dig från tant Henrietta!!!
    Jag ska studera och läsa. Och jepp - visste inte om denna resurs på Speedparts!!! Visst har den TEL1. " TELEFONFORBEREDELSE, NIVA 1" och "FORBEREDD FOR NAVIGATION" och " EUROPA-RADIO". Är det sista standardutförande kanske?
    Så länge det finns en monteringsanvisning på vilken kontakt ska lödas eller skarvas (jag har fina skarvhylsor och tänger till det, så jag föredrar nog hylsor) ihop med vilken, så fixar jag det hela. Och med en massa tålamod och lite tid till det, så går det fint.

    Är så oerhört tacksam!!
    Gott!!!

    Då har vi TEL1 att utgå ifrån. Skarvhylsor och skaltång finns.

    Då hade jag köpt en TEL1 adapterkabel samt bestämt mig för antingen en Bury CC9060 med touchdisplay eller en Bury RC9060 med tre-knappar. (Köper man båda, CC & RC, så kan man kombinera touchdisplay & knappar in i samma HF-enhet, men får då en HF-enhet över som "reserv")

    Resten löser vi med det jag skrev ovan om klippa mikrofonkabeln för att kunna använda den inbyggda TEL1 mikrofonen samt mina kladdanteckningar och med tabellen här: http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1493639

    Lite överkurs och kräver lite extra IT, smartphone, datorkunskap,,
    När allt är kopplat och klart uppdaterar man om man vill, via Bluetooth HF-enheten till firmware v287. Då aktiveras Line-Out i HF-enheten och kan koppla in 3,5mm-3,5mm sladd till stereo Line-In för att kunna strema musik från smartphone.
    https://www.bury.com/consumer/en/sup...ad-centre.html
    Product Archive
    CC 9060 Plus (Denna funkar både till CC9060 & RC9060)
    Ladda hem Firmware v287 + Update Manager

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Hittade en bild jag tagit på kablaget för SAAB TEL1-Bury RC/CC9060 som jag knåpade ihop. Innehåller mikrofonanslutningen, vilket är den lilla 2,5mm pluggen.
    SAAB-TEL1-Bury-Kablage.jpg

    - - - Uppdaterad - - -

    En bild till med kablaget kopplat i HF 9060 enheten.
    SAAB-TEL1-Bury-Kablage-RC_CC9060-HF.JPG

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #23
    Tack
    Nu känns det genast bättre.
    Ska försöka ta bilder under arbetes gång själv och kanske bidra med lite till andra, som är lika noviser som jag.
    PS Till Moderator - jag har förstått att man ska använda länkar istället och text, om man vill hänvisa till serviceboken.
    Men om ni vill läsa genom mina inlägg innan de ska ut - så får ni gärna göra det för min del.
    En fråga på det: En länk till en sida på nätet, med kanske många olika komponenter på bilden, blir svårt att beskriva, vad det är man exakt vill, att andra ska titta på - är det då tillåtet att ta en skärmdump av den delen av sidan som man hänvisar till, om man även lägger ut direktlänk till aktuell sida och hänvisning till den? Man kan inte rita in en pil på en länk.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-09-22, 22:59
  2. Bästa handsfree-lösningen i 9-5 -07?
    Av saittam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 11:50
  3. 2003 93 AERO integrerad Telefon unit??
    Av digidigi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 00:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •