Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Passform nya framskärmar NG9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -

    Passform nya framskärmar NG9-3

    Hej, håller på och rostlagar min 9-3 06:a. Kommer köpa en ny vä framskärm till bilen och har hittat två olika fabrikat på eftermarknad skärm. Van Wezel samt Diederichs.. Finns någon här som kan om det är mer exakthet i passformen mot original på någon av dessa fabrikat?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Jag skulle ju hellre köpa en fin begagnad än nå pirat som man säkert ska irritera sig på vid monteringen.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Inte gott om fina beg tyvärr, och vädigt dyra är dom på bildelsbasen trots rostbubblor. Det jag funderar är hur bra är passform generellt på eftermarknadplåt?

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    vet inte om milen stämmer på den här och inget pris utsatt heller.........https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Sa...r=eumile&asc=1

    Eftermarknadsplåt rent generellt tycker jag är som vanligt. Det passar ju men alltid är det nån springa eller nå veck som blir tokigt och sen kan det ju vara väldigt sladdrig plåt. Ofta tunnare. Har dock inte testat just dessa, de kan ju vara jättebra också........

  5. #5
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Återkom gärna med en recension om du köper nya eftermarknads framskärmar, skulle också behöva nya..

  6. #6
    Synd att inte bli fullt nöjd. Vad är prisdifferensen mot ny original (om sådan kan uppbringas)?

    På andra forum hyllas varken van Wezel eller Diederichs. Faktum är att någon rankar vW under Klokkerholm vilket knappast är ett gott betyg. SAAB har mer komplexa karossformer än t.ex. VW, varför jag är skeptisk till icke-OEM.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Jag valde till slut en original begagnad skärm från Trollhättan. Den är skickad med post nu! Får se när den kommer hur mycket jag får jobba med den innan jag kan lacka. Hörde dom kloka råden och körde på original så fin begagnad som gick att hitta.

Liknande ämnen

  1. framskärmar cs
    Av Cabmange i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 15:16
  2. Passform:
    Av Twim i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 16:46
  3. Framskärmar på 900 cab?
    Av NisseT16 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 02:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •