Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kan man sätta NG9-3 Delphi Grundig navigator i OG9-5

  1. #1

    Kan man sätta NG9-3 Delphi Grundig navigator i OG9-5

    Hej undrar om man kan sätta Ng 9-3 facelifts navigations enhet i saab 9-5 facelift 06-10 för tycker 9-3ans enhet är snyggare och modernare.

    Och i såfall vad behöver man göra för att den ska kunna passa och kunna användas


    Hitta ingen annan som skrev om detta. Om någon har skrivit skicka gärna en länk

    Tack i förväg

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det blir nog inte lätt. Inte riktigt samma buss, du kommer inte kunna lägga till den. Och formatet är inte samma heller så då får man bygga någon egen montering.

  3. #3
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Att få in den i 9-5 är kort sagt ingen bra idé. Även om allt går, riskerar man att kostnaden springer iväg. Så det kan bli dyrt. Jag antar att pris är viktigt?

    Jag tror det smartaste/coolaste är att montera en kinesisk andriod-enhet. Det finns trådar om ett fabrikat som heter Pumpkin, och som funkar bra. Men det finns ganska mycket som passar. (andra trådar) Med rätt adaptrar, sladdar osv. Om du tänker dig att överge original alltså.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    Fast det är väl samma typ av buss (29-bitars) på Black Tie enheterna i både 9-5 2006
    och 9-3 2007-? Jag trodde radion bara skiljde i utformningen för att passa instrumentplattan. Någon ska ju vara den första att prova...
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det blir nog inte lätt. Inte riktigt samma buss, du kommer inte kunna lägga till den. Och formatet är inte samma heller så då får man bygga någon egen montering.
    Tack så mycket .
    då blir det nog inget av det. Tyckete 9-3 facelifts navigations enhet var mycket snyggare än 9-5 ans.

    Tack för svaret (:
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Att få in den i 9-5 är kort sagt ingen bra idé. Även om allt går, riskerar man att kostnaden springer iväg. Så det kan bli dyrt. Jag antar att pris är viktigt?

    Jag tror det smartaste/coolaste är att montera en kinesisk andriod-enhet. Det finns trådar om ett fabrikat som heter Pumpkin, och som funkar bra. Men det finns ganska mycket som passar. (andra trådar) Med rätt adaptrar, sladdar osv. Om du tänker dig att överge original alltså.
    Tack så mycket för svaret. Ja jag vill ju inta att det ska kosta så mycket och det verkar vara så svårt och riskabelt så ska nog inte göra det
    Men tack så mycket. Gillar inte utseendet av android skärmar men får väl leta runt om det är någon som ser okej ut. Men jag är en sådan som gillar när det ser standard ut.

Liknande ämnen

  1. Knappbelysning ur funktion Delphi/GRUNDIG Satnav NG9-3
    Av K.Lotten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2023-02-27, 12:22
  2. Problem Delphi-navigator samma som i NG9-3 >-07
    Av Jennsjö i forum Modeller besläktade med Saab
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2022-02-01, 15:13
  3. Spänningar ut från Delphi Grundig NG9-3
    Av ime95mos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-03-22, 15:18
  4. FM Frekvenser i USA Navigator NG9-3 -09
    Av Plunndie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-05, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •